دوشنبه 18 تیر 1403

مشاوران املاک تهران در مخمصه | دولت تمام راه های فرار را بست

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
مشاوران املاک تهران در مخمصه | دولت تمام راه های فرار را بست

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: همزمان با ابلاغ تعیین سقف اجاره بهای مسکن، طرح نظارت بر مشاوران املاک تهران شدت بیشتری به خود گرفته است.

حسین جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، اعلام کرد که از روز گذشته، سقف اجاره بهای مسکن در استان تهران با نرخ 25 درصد ابلاغ شده است. وی افزود: با اعمال این سقف اجاره بهای مسکن، مالکان و مشاوران املاک تهران دیگر حق انعقاد قرارداد با مبلغی بیشتر از این نرخ را ندارند و در صورتی که شکایتی در این خصوص وجود داشته باشد، تدابیر قانونی در بقیه موردها نیز در برابر مشاوران املاک تخلفکار اعمال خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر اجرای این اقدام در راستای کنترل اجاره بازار مسکن بوده و با توجه به آنکه بازرسی از مشاوران املاک تهران از سال گذشته در دستور کار بوده است با ابلاغ این قانون میزان بازرسی ها از مشاوران املاک به چندین برابر رسیده است.

جنتی با بیان اینکه طرح خوبی که در سال گذشته به صورت گسترده در شهر و استان تهران اجرا شد طرح مقابله با املاک غیرقانونی فاقد مجوز و متخلف بود که خوشبختانه باعث شد تا بسیاری از تخلفات مرسوم در بنگاه‌های املاک از بین رود و همچنین تا حدودی توانست قیمت افسارگسیخته مسکن را کنترل کند، گفت: البته این طرح امسال نیز با قدرت از سوی وزارت راه و شهرسازی و با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه در حال اجراست.

مشاوران املاک تهران در مخمصه | دولت تمام راه های فرار را بست 2