یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه مشرق نیوز

اقتصادی وب‌گاه مشرق نیوز

استراتژیست های یکی از بزرگترین شرکت های خدمات مالی و بانکداری آمریکایی موسوم به جی پی مورگان روز دوشنبه هشدار دادند نشانه های از روند ظهور دلار زدایی و افول عصر دلار در اقتصاد جهانی در حال ظهور است.

قیمت هر برگ وام مسکن (تسه) روندی کاهشی داشته و متاهل‌های ساکن تهران برای اخذ این وام باید حدود 82 میلیون تومان پرداخت کنند.

معاون بنیاد مسکن از کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن به 18 درصد، پس از تصویب در شورای عالی مسکن خبر داد.

بررسی بازار ارز نشان می‌دهد، دلار در هفته گذشته و با انتشار اخبار توافقات بین‌المللی کاهشی شده و در آستانه ورود به کانال 40 هزار تومانی قرار گرفته است.

پس از اینکه عربستان متعهد شد تا تولید نفت خود را یک میلیون بشکه دیگر کاهش دهد، قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی بیش از یک دلار افزایش یافت.

بررسی‌ها از میادین بزرگ عرضه مرغ و مرغ‌فروشی‌ها حاکی از برخی دلالی‌ها و سودجویی‌ها در زیر پوست بازار این روزهای مرغ است، اتفاقاتی که اجازه نمی‌دهد قیمت‌ها کاهش یابد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.09 درصد کاهش به 1946 دلار و 26 سنت رسید.

سخنگوی صنعت برق گفت: همه بخش‌های اداری که نسبت به رعایت مدیریت مصرف برق در ایام اوج بار بی‌توجه باشند با قطع برق روبرو خواهند شد.

رئیس بنیاد مسکن خبر داد، نرخ سود تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن از 23 درصد به 18 درصد کاهش یافت.

مجموع ارز عرضه شده به صورت حواله طی روز گذشته به معادل 49 میلیون دلار رسید.

شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: مصرف برق در کشور روز گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 10 هزار مگاوات افزایش یافت.