یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه مشرق نیوز

اقتصادی وب‌گاه مشرق نیوز

یک کارشناس اقتصادی گفت: پرداخت یارانه نقدی به مردم و دهک های کم درآمد با توجه به اقتصاد تورمی موجود ارزشی ندارد.

وزیر تعاون - کار و رفاه اجتماعی در دیدار وزرای کار جمهوری اسلامی ایران و قطر بر گسترش همکاری ها در حوزه‌هایکارگری، کارفرمایی و تبادل تجربیات مهارت‌آموزی تأکید کرد.

قیمت نفت در معاملات امروز نوسان کمی داشت و هر بشکه از این کالای اساسی 75.63 دلار فروخته شد.

شرکت ساخت و زیربناهای حمل‌و نقل کشور اعلام‌کرد: ترانزیت ریلی ایران با بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز، برای نخستین بار به اروپا متصل می‌شود.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور مصوبه دولت برای واردات 2 هزار دستگاه اتوبوس بین شهری کارکرده با عمر کمتر از پنج سال را به دستگاههای اجرایی ابلاغ کرد.

طبق گفته جواد ظریف، آنچه طرفداران برجام از کارایی این نسخه در جذب سرمایه‌گذاری خارجی چند صد میلیارد دلاری در فضای رسانه‌ای مطرح می‌کنند، در واقعیت تنها 2 میلیارد دلار سرمایه نصیب ایران کرده است.

کارشناس بازار طلا گفت: باتوجه به کاهش بهای انس جهانی طلا و نرخ ارز در داخل، سیر نزولی قیمت طلا و سکه شدت بیشتری یافت و قیمت‌ها به نرخ‌های سال گذشته (1401) بازگشت.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند، بازار از لحاظ بنیادی واکنشی به مفروضات بودجه در مورد نرخ برق و گاز نشان نداده و در بلاتکلیفی به سر می‌برد، در کل احتمال می‌رود در هفته آتی کلیت بازار متعادل باشد.

در حالی خرید خانه در تهران دیگر رویاست اما فروش متری مسکن در بورس کمی امید ها را بالا برده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری از نوسازی و افتتاح 30 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تا پایان سال خبر داد و گفت: 10 هزار واحد مسکونی در هفته دولت در بافت فرسوده به بهره‌برداری خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو، بر اهمیت تسهیل صادرات دارویی و تجهیزات پزشکی از ایران به کشورهای مختلف دنیا تاکید کرد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: خسارت محصولات کشاورزی بیمه شده توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی و بخشی از خسارت باغات بیمه نشده توسط سازمان مدیریت بحران پرداخت می‌شود.

در این نوبت از فروش، قیمت پایه وانت کارا تک کابین 407میلیون تومان و قیمت پایه وانت کارا دو کابین 424میلیون و 500هزار تومان اعلام شده و میزان پیش پرداخت نیز 50درصد قیمت پایه است.

کشنده امپاور BD500 و فورس 6تن روز یکشنبه 28خرداد با قیمت پایه 4میلیارد و 230میلیون تومان و یک میلیارد و 437میلیون تومان در بورس کالا عرضه می‌شود.

قیمت هر دلار آمریکا امروز (پنجشنبه، 18 خرداد 1402) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با 42 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 42 هزار و 82 تومان و نرخ حواله نیز با نرخ 38 هزار و 256 تومان معامله شد.