پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه مشرق نیوز

سیاسی وب‌گاه مشرق نیوز

آیین عزاداری شب شام غریبان شهدای کربلا، شب گذشته با حضور جمعی از مردم و کارکنان نهاد ریاست جمهوری و به میزبانی رئیس جمهور در مسجد سلمان فارسی اقامه شد.

کمیسیون ماده 10 قانون احزاب، پایان شهریور امسال را آخرین فرصت برای احزابی است که مجمع عمومی خود را برگزار نکرده‌اند، اعلام کرد.

«مجتبی شصتی کریمی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا گفت که در حادثه آتش سوزی روز جمعه در این شهر، به هیچ یک از زائران ایرانی آسیبی وارد نشده و همگی در سلامت هستند.

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: با توجه به دستور رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر راه‌اندازی و تأسیس نیروگاه هسته‌ای در حاشیه خلیج فارس به ویژه سواحل مکران، برنامه‌های انتخاب سایت آغاز شده است.

دادگاه کیفری یک استان تهران با صدور یک آگهی عمومی اعلام کرد: بر اساس پرونده تشکیل شده قرار است 104 نفر از اعضای سازمان منافقین به عنوان متهم محاکمه شوند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به افزایش خطرات و تهدیدات علیه تل آویو بدلیل بحران‌های داخلی هشدار داد.

فضای عاشورایی روزهای اخیر باردیگر شکست سهمگینی برای دشمنانی رقم زد که طی سال‌های گذشته، سرمایه‌گذاری‌های کلانی به‌منظور دور کردن جامعه از آرمان‌ها و الگوهای عاشورایی انجام داده بودند.

اکنون نیز که از تحریم عزاداری‌ها می‌گویند، می‌توان فهمید ترسشان از عزاداری‌های تمدن سازی است که همچون سیل متراکم‌شونده پشت سدی است که دائماً تمدن پوسیده و مبتذل غرب را تهدید می‌کند.

تحریریه روزنامه هم‌میهن می‌گوید از نگاه مدرن، عاشورای حسینی، مسئله چگونه زیستن است.

امام جماعت مسجد مکی که در طول سال از یزیدیان زمان حمایت می‌کند، ناگهان طرفدار امام حسین‌(ع) شد!

اگرچه بخشی از جریان‌های سیاسی شیفته و فریفته برجام هستند و آن را توافقی راهگشا برای حل معضلات می‌دانند اما واقعیت موجود با برداشت آنان تفاوت‌های بارزی دارد.