یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

محمدحسین رجبی دوانی پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: مهم‌ترین امتحانی که خداوند به عمل می‌آورد، امتحان باور و شناخت ولایت است که در غدیر خم هم نبوده است زیرا...

حتی اگر یک نفر در سامانه فیلیمو این اثر را دیده و تهییج شده و در آشوب‌های اخیر شرکت کرده باشد، فیلیمو دین خود را نسبت به آشوب‌ها در ایران ادا کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به دنبال آن هستیم تا تعاملات رسانه‌ای خود را با کشور دوست و برادر سوریه گسترش دهیم و از سوی دیگر در حال بررسی طرحی جهت مقابله با اخبار جعلی هستیم.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با خانواده شهدای شاهچراغ در برنامه «کنکاش» تحلیل می‌شود.

رصد فضای مجازی نشان می‌دهد مخاطبان غیرسیاسی و شاید خاکستری فیلیمو هم تمایلی ندارند که هزینه اشتراکی گرانتر از نت فلیکس به فیلیمو پرداخت کنند و این پول نصیب وسط‌بازهایی چون فرخ‌نژاد شود.

نشر صاد، کتاب «ناصرالدین‌شاه یخ‌کرده» نوشته پروین برهان شهرضایی را منتشر و راهی بازار نشر کرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی شعر زلال قریحه تا 10 دی ماه تمدید و بخش ویژه شعر، نوحه و سرود اقوام ایرانی با گویش‌های محلی اضافه شده است.

حاج حسین قنبری قائم (حاج آقا نباتی) از شاگردان با واسطه شیخ حسنعلی اصفهانی (نخودکی) دار فانی را وداع گفت.

همزمان با شب یلدا، اسکار نودوپنجم اسامی نامزدهای اولیه خود را در 10 بخش اعلام کرد که در بخش اسکار بین‌المللی نامی از فیلم نماینده کشورمان نبود.

با صدور حکم رئیس مرکز تولید و فنی سیما، مرتضی طاهری جایگزین احمد امیرحائری در این سمت شد.

جیمز کامرون در مصاحبه‌ای تأیید کرد که مذاکراتی برای بازسازی دوباره «ترمیناتور» انجام شده است.

«ایران اید»، مجموعه مستند سیاسی با محوریت واکاوی فساد مالی سازمان مجاهدین خلق است که به‌زودی از تلویزیون پخش می‌شود.

فاطمه سادات موسوی از شاعران کشورمان به مناسبت فرارسیدن شب یلدا و همزمانی این روز با ایام شهادت حضرت زهرا (س) شعری سرود.

عاشورا در آینه آفرینش هنری، دومین کارگاه از کارگاه های آموزشی سومین سوگواره «ده» به همت کانون ادبی بانوی فرهنگ با حضور دکتر محمد رضا سنگری نویسنده و پژوهشگر در حوزه هنری برگزار شد.

دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوشنبه با حضور نمایندگان کشورهای مختلف؛ به‌ویژه انتشارات به‌نشر از ایران از 23 تا 25 آذرماه 1401 در شهر دوشنبه برگزار شد.

فضای رسانه‌ای سینما طی روزهای اخیر با خبر عجیبی مبنی بر اعمال ممیزی جدیدی مواجه شد که حالا پیگیری‌ها نشان می‌دهد این ممیزی عجیب، هیچ محلی از اعراب ندارد.