یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

تعداد قلیل دیکتاتور خوش پوش هنر را برای اغراض و امیال سیاسی خود گروگان گرفته اند و باید متوجه باشند که این رویه هیچ ثمری ندارد الا اینکه به معیشت هنرمندان آسیب می رسانند.

ایرج اعتصام معمار معاصر و شهرساز برجسته ایران در سن 92 سالگی درگذشت.

وقتی گفته می‌شود فریب دنیا را نخورید، این معنا را به ذهن می‌آورد که چیزی قیمتی در انتظار شماست، مواظب باشید به جای آن یک چیز بدلی را نگیرید.

پویش برف و انار با محوریت موضوعی شب یلدا به منظور استفاده از ظرفیت فضای مجازی به جهت ترویج این جشن باستانی ایرانی، ویژه نوجوانان کشور آغاز شد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نداشتن جهت گیری فرهنگی قطعا زندگی را بی معنی می کند.

فرحبخش: مستند «برزخی‌ها» سندی درباره کسانی که هنرمندان قبل از انقلاب را بیکار کردند نکتبشان در تاریخ ماندگار خواهد شد و ننگ بر آنان خواهد ماند.

شخص باصفایی جلوی جماعت قرار می‌گیرد. همه عقدنامه‌ها همراه با یک دفتر همراه اوست. یک‌به‌یک اسم همه عروس‌ها و دامادها را می خواند. حضرت آقا، وکیل عقد ازسوی عروس خانم‌ها هستند و عروس‌ها از این موهبت الهی زیر چشم به دامادها فخر می‌فروشند. این‌جا دیگر کسی برای بله گفتن ناز نمی‌کند!(بخشی از دیباچه مطلع عشق)

اگر شکایت از فرخ‌نژاد به صورت رسمی و بازگرداندن او از طریق مراجع بین‌المللی محقق نشود، او به ریش همه واسطه‌های خروجش از کشور خواهد خندید.

با حکم سید مهدی جوادی دبیر سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان فاطمه آذری مدیر روابط عمومی این رویداد سینمایی شد.

او نان‌خور این حکومت بوده! اپوزیسیون‌بودنش را زمانی می‌شد باور کرد که وسط اغتشاشات برای نظام فیلم بازی نمی‌کرد!

آیت‌الله سید محمدصادق روحانی از مراجع تقلید غروب روز جمعه درگذشت.

حمید فرخ نژاد بازیگر سینما که چهار روز پیش از طریق قطر از کشور خارج شده بود، پس از خروج اقدام به اعلام مواضعی براندازانه در قبال کشور کرده است.

گروه تولید سریال «سقوط» در نامه‌ای سرگشاده خطاب به حمید فرخ‌نژاد به اقدامات و عملکرد این بازیگر پس از اتمام تصویربرداری این سریال انتقاد کردند.

حمیدفرخ‌نژاد پس از ضبط آخرین سکانس‌های سریال سقوط در ترکیه به ایران بازنگشت و راهی آمریکا شده است.

بازیگر گران‌قیمت سریال امنیتی «سقوط» که محتوای آن درباره داعش است، در استوری اینستاگرامی بار دیگر از داعش حمایت کرد.

بهزاد غریب‌پور تصویرگر و گرافیست شناخته شده کشور در 65 سالگی از دنیا رفت.