یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

کتاب «گدای خون بس» نوشته سیمین نادمی سه‌شنبه این هفته در فرهنگسرای رسانه رونمایی می‌شود.

مدیر روابط عمومی «صبا ایده» (فیلیمو، آپارات و...) به محض عدم همراهی با اعتصابات اجباری آشوب‌طلبان، از سمت خود برکنار می‌شود. اما خط برخورد با این فرد از کجا آغاز شد؟

همایش صحنه نهایی در نبرد تمدن‌ها با محوریت تبیین ذات قدسی انقلاب اسلامی برای اولین بار با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

همایش شب گذشته همچنین شامل بخش رونمایی از موزیک ویدئو «خیال آشنا» با صدای آقای محمد اصفهانی، هنرمند برجسته کشور بود.

چاپ سوم کتاب بانوی بانوان جهان، تألیف مرحوم استاد علی دوانی رحمهُ‌الله، با بازنگری، اصلاحات و تکمیل منابع منتشر شد. این کتاب، مروری است بر زندگانی حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها.

طرح جدید دیوارنگاره میدان فاطمی رونمایی شد و دیوارنگاره میدان ولی‌عصر (عج) نیز متناسب با حال و هوای فاطمیه تغییر کرد.

چاپ دوم کتاب «اسرار و رموز قلبی نماز (ترجمه اسرارالصلوه شهید ثانی)» با ترجمه محمدحسین بختیاری کوه سرخی و به کوشش علی اکبر زمانی نژاد است که به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

در آن زمان حدود 840 سرود و ترانه برای رزمندگان و جبهه‌ها کار کردیم که در آن مقطع به‌طور مرتب از رادیو و تلویزیون پخش می‌شد. همین حس دِین را در سال‌های بعد نسبت به شهر خودم داشتم.

با توجه به نیاز پژوهشگران و جامعه علمی و سینمایی کشور به دسترسی دائمی، آسان و جامع به تولیدات علمی - پژوهشی سازمان سینمایی، بانک پژوهش‌های این سازمان آغاز به کار کرد.

مستند «هری و مگان» که هم اینک فصل نخست آن در نتفلیکس در حال پخش است، در فصل بعدی که انتظار می‌رود یک هفته دیگر از راه برسد، اخبار تکان‌دهنده‌ای از این زوج سلطنتی به همراه خواهد داشت.

امروز هنرمندی گرانمایه جامه از خاک برکشید و به جاودانگی رسید، اسفندیار قره‌باغی با صدای دلنشین خود آثار بی‌نظیری را از خود بر جای گذاشت و امروز در خاک آرام گرفت.

با انتشار نخستین تریلر از فیلم «چشم آبی روشن» تصاویری از کریستین بیل که در همکاری با ادگار آلن پو در جستجوی قاتلی زنجیره‌ای است، دیده شد.

12 مستند حاضر در سیزدهمین جایزه شهید آوینی جشنواره «سینماحقیقت» اعلام شدند.

اسامی 20 مستند کوتاه راه یافته به بخش مسابقه ملی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» اعلام شد.

خواننده سرود «آمریکا آمریکا» «اسفندیار قره‌باغی» صبح امروز در تبریز درگذشت. وی پس از گذراندن یک دوره بیماری سخت سرطان، چشم از جهان فرو بست.