جمعه 13 مهر 1403

مشکلات ارزی صنایع تولیدی قزوین بررسی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشکلات ارزی صنایع تولیدی قزوین بررسی شد

قزوین - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: مشکلات ارزی 9 واحد صنعتی استان و ترخیص کالای صنایع قزوین از گمرکات کشور با حضور رییس کل بانک مرکزی و معاون ارزی مورد بررسی قرار گرفت.

عزیزالله افضلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این جلسه که با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین و عیسی قبادی معاون اقتصادی استاندار در تهران برگزار شد دستورهای لازم از سوی رییس کل بانک مرکزی جهت حل مشکلات واحدهای تولید استان صادر گردید.

وی با اشاره به شعار جهش تولید، اضافه کرد: در سال جاری با توجه به نامگذاری صورت گرفته از سوی مقام معظم رهبری، تمام تلاش و توان خود را به کار خواهیم بست تا تمامی موانع را از پیش پای صنعتگران و تولیدکنندگان استان برداریم.

این مسوول به ظرفیت‌های تولیدی استان اشاره کرد و افزود: جذابیت‌ها و توانمندی‌های بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی در استان، چشم انداز گسترده‌ای را برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران در قزوین فراهم کرده است و موجب شده بیش از 50 سرمایه گذار خارجی در استان مشغول فعالیت باشند.

افضلی گفت: استان قزوین در سال گذشته طبق آمار وزارتخانه با جذب پنج سرمایه گذار خارجی رتبه سوم کشور را در این زمینه به دست آورد و امیدواریم در سال جاری نیز با رفع تمامی موانع و مشکلات از پیش پای صنعتگران و سرمایه گذاران شاهد ارتقای این جایگاه باشیم.

استان قزوین 16 شهرک و ناحیه صنعتی و چهار هزار واحد تولیدی دارد.

*س_برچسب‌ها_س*