سه‌شنبه 3 مهر 1403

مشکل تاکسی‌های برقی به وزارت نفت بازمی‌گردد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
مشکل تاکسی‌های برقی به وزارت نفت بازمی‌گردد

رئیس شورای شهر تهران درباره اعطای وام برای تاکسی‌های برقی گفت: مشکل اصلی به وزارت نفت بازمی‌گردد که 450 میلیون تومان را پرداخت نکرده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران، پیش از آغاز دویست و شصت و پنجمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز گزارشی از سوی باقری؛ رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، درباره موزه امام علی (ع) و مسائل مرتبط با آن ارائه می‌شود. همچنین بررسی وضعیت مالی شهرداری تهران در مردادماه سال جاری و عضویت اعضای کمیسیون ماده 100 از طرح غرف میوه و تره‌بار از دستور جلسات امروز شورا خواهد بود.

چمران در خصوص واردات اتوبوس‌های برقی چینی به تهران گفت: این اتوبوس‌ها هنوز به تهران نرسیده‌اند و در بندرعباس هستند.

وی افزود: البته اتوبوس‌های داخلی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی افزوده شده‌اند، هرچند که ورود اتوبوس‌های خارجی زمان‌بر خواهد بود.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در واکنش به گزارش منتشرشده در یکی از روزنامه‌ها درباره موزه امام علی (ع) و مطلبی علیه ایشان گفت: اگر مطلب به‌درستی نوشته شده باشد، مشکلی نیست؛ اما اگر نادرست باشد، امیدواریم خداوند آن‌ها را هدایت کند.

وی ادامه داد: موزه امام علی (ع) تنها موزه‌ای نیست که تابلوهای نفیس را جمع‌آوری و آثار هنرمندان را خریداری می‌کند. خرید و فروش آثار هنری در سایر موزه‌ها نیز یک رویه معمول است، اما با توجه به حواشی پیش‌آمده، امروز از رئیس سازمان فرهنگی و هنری خواسته‌ایم که در صحن شورا حاضر شود و پاسخ‌های لازم را ارائه دهد.

رئیس شورای شهر تهران درباره اعطای وام برای تاکسی‌های برقی گفت: مشکل اصلی به وزارت نفت بازمی‌گردد که 450 میلیون تومان را پرداخت نکرده است.

وی اضافه کرد: شهرداری نباید تاکسی خریداری کند و این موضوع باید در دولت حل شود و ارتباطی به شورا و شهرداری ندارد.

توسعه استفاده از تاکسی‌های برقی چه اهمیتی دارد؟

چمران گفت: قرار بود شهردار جلسه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور داشته باشد تا این مشکل حل شود و با این مبلغ نمی‌توان تاکسی برقی خرید.