شنبه 29 اردیبهشت 1403

مصباح یزدی

مصباح یزدی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در شرایطی که برخی صادق محصولی را پدر خوانده جبهه پایداری می‌خوانند، اما این لقب بیش از محصولی، شایسته سعید جلیلی است.

وب‌گاه خبر آنلاین

در شرایطی که برخی صادق محصولی را پدر خوانده جبهه پایداری می‌خوانند، اما این لقب بیش از محصولی، شایسته سعید جلیلی است.

وب‌گاه خبر آنلاین

کیهان نوشت: شهید بهشتی پس از بازگشت از آلمان با دکتر شریعتی آشنا شد. ایشان پس از تعطیلی حسینیه ارشاد در سال 51، بیشتر وقت خود را در مدرسه حقانی صرف می‌کرد. سال‌های 50-53 ایامی بود که سخنرانی‌های دکتر شریعتی و موضع‌گیری علما و روحانیون در مقابل آن اوج گرفته بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

محمدتقی فاضل میبدی، روحانی اصلاح طلب به عصر ایران گفت: نظرات آقای مصباح درباره آزادی و انتخابات و مشروعیت حکومت و...، تا جایی که من این آرا را با آرای دیگران مقایسه کرده‌ام، منحصر به خود ایشان است و در حوزه هم تا جایی که من اطلاع دارم، جز در میان عده‌ای از اطرافیان ایشان، جایگاه و پایگاهی ندارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اعتماد آنلاین تصویری از حضور لیدر تجمعات اعتراضی به بی‌حجابی در اجلاسیه «ملی مردمی‌سازی دولت» رامنتشر کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

«منافع ملی»، «مصلحت عمومی» و «خیرعمومی» از اصطلاحات پربسامد در ادبیات سیاسی مدرن است چنانکه دولتمردان هر کشوری با ملزم کردن خود به تأمین این مصالح و منافع می‌کوشند رضایت عمومی را جلب کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

صف آرایی جریان خالص ساز تمامیت خواه در برابر جناح راست و چپ اصولگراها به بهره برداری از جنبش مهساامینی برای تصفیه حساب و حذف نخبگان جریان رقیب تبدیل شده است. در این میان، دو جریان سیاسی به دنبال پیروی از مدل دولت مطلقه رضاخانی و احیای نظام سیاسی «تمامیت خواه دینی» یا «اقتدارگرایی نظامی» هستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

کیهان نوشت: آیت‌الله مصباح در تبیین اختلاف‌نظر با شهید بهشتی در ماجرای مواجهه با افکار دکتر شریعتی، به اختلاف رویکردها و تفاوت منظر و تشخیص طرفین اشاره دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

«اگر از من می‌شنوید، لفظ آزادی را بردارید که عاقبت این حرف، ما را مفتضح خواهد کرد». شیخ‌فضل‌الله نوری این جمله را در اوج اختلافات میان موافقان و مخالفان مشروطه مطرح کرد؛ آنجا که به پرچمدار مخالفت با این جریان تبدیل شده بود و «مشروعه‌خواهی» را مقابل «مشروطه‌خواهی» تعریف و در برابر موادی از متمم قانون اساسی که از آزادی و برابری «حریت و مساوات» در آن سخن گفته میشد، ایستادگی میکرد. اما...

وب‌گاه خبر آنلاین

آرمان امروز نوشت: ساختارهای سیاسی ایران باتوجه به موانع و ساختارها در حال تغییر چهره است. اگر به چهره‌های شاخص حاضر در فضای سیاسی نگاهی بیندازیم می‌بینیم که با نسل جدیدی از سیاستمدارنی روبه هستیم که جای چهره‌های شاخص نظام مانند «اکبر هاشمی‌رفسنجانی»، «علی‌اکبر ناطق نوری»، محمدتقی «مصباح یزدی»، «رییس دولت اصلاحات» و... را گرفته‌اند که نه می‌توان آنها را اصلاح‌طلب صرف نامید و اصولگرای...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

روزنامه اعتماد نوشت: دو برادر روی منبر تاکید می‌کنند که مساله بی‌حجابی قابل اغماض نیست. پناهیان اعلام کرده بود که ارشاد از طریق پلیس ممکن نیست. وقت امر به معروف و نهی از منکر هم الان زمانش نیست. ما در مرحله دعوت هستیم ابتدا باید دعوت کنیم و بعد به آن امر کنیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

اعتماد نوشت: در روزهای اخیر فیلمی از پیاده‌روی شبانه علیه «بی‌حجابی» با هدایت علیرضا پناهیان منتشر شد. این پیاده‌روی مصادف با سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری نیز بود و جماعت در حال راهپیمایی نیز تصویری از نوری را در دست داشتند. یکی از همخوانی‌های دسته عزا چنین بود: «خواهر من حجاب تو سنگر است؛ غیرت عباس و علی اکبر است / حیا و عفت، هدیه زهراست؛ الگوی ما هست، ام ابیها»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اعتماد در گزارشی با عنوان «انقلابیون منبری واعظان انقلابی» به قلم سیما پروانه‌گوهر درباره دو برادر واعظ خانواده پناهیان، احمد و علیرضا که خط مقدم برجام‌ستیزی بودند و این روزها هدایت تجمع‌ها علیه «بی‌حجابی» را بر عهده دارند، گزارشی تهیه کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: جبهه پایداری انقلاب اسلامی در آستانه ثبت نام داوطلبان حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیانیه را صادر کرد.

خبرگزاری تسنیم

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در آستانه ثبت نام داوطلبان حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیانیه ای صادر کرد.