شنبه 15 اردیبهشت 1403

مصباح یزدی

مصباح یزدی

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه کیهان بخشی از اظهارات مرحوم آیت الله مصباح یزدی درباره تحزب را منتشر کرد.

وب‌گاه فرارو

علامه مفسر و قرآن‌پژوه و حدیث پژوه بود و توجهی ویژه به قرآن و جایگاه قرآن در انسان سازی داشت و این بُعد از حیات علمی او کمتر شناخته شده است و بیشتر به استاد برجسته و مسلم عرفان و فلسفه اسلامی شناخته می‌شود؛ آن هم به عنوان شخصیتی سنتی که شارح و احیاگر متون فلسفی پیشینیان و نسخه شناس برجسته متون فلسفی گذشتگان است و نه اینکه نظریه‌پرداز فلسفه اسلامی باشد یا با فلسفه غربی روز، آشنایی داشته...

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: علامه حسن زاده در گفتگویی در سال 1363 می‌گوید: «بنده خودم در یکی از نوشته‌هایم عنوان کرده‌ام و گفته‌ام که من از دین درآمدم و دوباره دین را قبول کردم. خواه مردم بپذیرند، خواه نپذیرند. بنده دین آبایی ندارم، دین تقلیدی و طایفه‌ای ندارم، من اثنی عشریه به تحقیق شدم، نه به تقلید.»

خبرگزاری تسنیم

در نشست علمی "زن‌آگاهی یا تن‌آگاهی" در تبیین مفهوم «حرکت زنانه» در برابر «جنبش زنانه» بعد از انقلاب اسلامی تاکید شد: در جریان انقلاب و در دهه اول انقلاب، بحث نه به تحجر و نه به تجدد کاملاً هویت پیدا کرد و "زن انقلابی" خلق شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

کیهان به نقل از خاطرات مرحوم سیدمحمود دعایی مطالبی را از مرحوم امام خمینی در باره شهید مطهری و دکتر علی شریعتی نوشته است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حجت الاسلام موسوی مقدم با اشاره به سخنان رهبری گفت: مراد از وحدت، وحدت در حفظ منافع امت اسلامی است و اول باید تشخیص دهیم منافع امت اسلامی چیست.

وب‌گاه خبر آنلاین

بهروز نعمتی، نماینده ادوار مجلس گفت: عده ای می گویند هر کس با ما نیست برماست. خب این چه تفکری است؟ ما در نظامی زندگی می کنیم که اسلامی است ما نمی توانیم کسی را برتر از خودمان بدانیم.

وب‌گاه فرارو

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند. ازیک‌طرف جریان پیوسته و رو به افزایشی از مهاجرت نخبگان علمی و استعدادهای خلاق کشور در همه سطوح از دانش‌آموز گرفته تا دانشجو و استاد شکل گرفته و ازطرف‌دیگر جذب هیئت‌های علمی کم‌مایه یا حتی استخدام واعظ، مداح و نوحه‌خوان هیئت‌های عزاداری است که جایگزین آن‌ها می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

مصطفی معین وزیر دولت سیدمحمد خاتمی و چهره سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگویی با هم میهن از پروژه خالص سازها در دانشگاه ها انتقاد کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مصطفی معین وزیر علوم دولت‌های مرحوم اکیر هاشمی‌رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی در گفت‌وگویی در باره وضعیت دانشاههای کشور هشدار داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

کیهان در ادامه مطالب مربوط به آیت الله مصباح یزدی، از درگیری شدید موافقان و مخالفان دکتر شریعتی در مدرسه حقانی نوشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: علیرضا پناهیان از خطیبان حلقه مرحوم مصباح یزدی تحلیل خود از تعداد شرکت‌کنندگان اربعین امسال را مطرح کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

استراتژی انتخاباتی پایداری و شریان، دو طیف سیاسی با نگاه تند و افراطی در انتخابات پیش رو ائتلاف است یا هر طیف با لیستی مجزا وارد گود انتخابات خواهد شد؟

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه کیهان به بیان خاطراتی از مرحوم آیت الله مصباح یزدی از دکتر شریعتی پرداخته است.