سه‌شنبه 3 مهر 1403

مصرف افزایشی رمدسیویر در موج چهارم کرونا / رفع موقتی کمبود این دارو

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
مصرف افزایشی رمدسیویر در موج چهارم کرونا / رفع موقتی کمبود این دارو

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا استان تهران، درباره برخی کمبودها در زمینه داروهایی نظیر رمدسیویر در خیز چهارم و افزایش مراجعات ناشی از کرونا توضیح داد.

به گزارش ایسنا، در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حضور ریاست و معاونین این دانشگاه برگزار شد، دکتر نادر توکلی_ معاون درمان این دانشگاه در پاسخ به سوال ایسنا درباره وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی در خیز چهارم کرونا در بیمارستان‌ها، گفت: عمدتا در زمین برخی داروهای تزریقی از جمله رمدسیویر به دلیل آنکه مصرف افزایشی داشتیم، دچار کمبودی شدیم که به شکل موقتی برطرف شد؛ امروز هم در ستاد استانی جلسه‌ای اختصاصا برای پیش بینی نیاز رمدسیویر داریم که با همکاری دوستان سازمان غذا و دارو در دفتر دکتر زالی صحبت خواهیم کرد.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا استان تهران، افزود: در موردی برخی از محلول‌های درمانی مانند سرم و... به طور موقتی کمبودهایی گزارش شد که پیگیر رفع آن هم هستیم. در زمینه تخت فعلا کمبود تخت نداریم و جایابی به شیوه‌ای است که آخرین وضعیت تخت بیمارستانی در پایان هر شیفت به سامانه 6070 گزارش می‌شود و بیماران به نزدیک‌ترین بیمارستان‌هایی که تخت خالی دارند ارجاع داده می‌شوند و در این زمینه تا 10 روز آینده مشکلی نخواهیم داشت و در ادامه هم ان شاءالله شاهد فروکش بار بیماری باشیم.

ادامه دارد