یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

مصر مخالف کوچاندن فلسطینیان به صحرای سینا

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
مصر مخالف کوچاندن فلسطینیان به صحرای سینا

اقتصادنیوز: رئیس جمهور مصر بار دیگر بر مخالفت کشورش با کوچاندن فلسطینی‌ها به صحرای سینا و بیرون کردن آنها از سرزمین خود تاکید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر امروز پنجشنبه در چهل و دومین سالگرد آزاد سازی صحرای سینا تاکید کرد: قاهره از ابتدا قاطعانه با کوچاندن فلسطینی‌ها به صحرای سینا و یا هر مکان دیگری و بیرون کردن آنها از سرزمینشان مخالف بوده است.

خبر مرتبط هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره حمله احتمالی به رفح

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور مصر درباره عواقب هر گونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

وی افزود: قاهره از ابتدا خواهان حمایت از آرمان فلسطین و امنیت ملی مصر بوده است. کشور ما به صورت گسترده برای تحقق آتش بس در نوار غزه و رساندن کمک‌های بشردوستانه به این باریکه با دیگران همکاری می‌کند.

السیسی اضافه کرد: تلاش‌های ما برای تشکیل کشور مستقل فلسطین با حاکمیت مستقل و دستیابی فلسطینی‌ها به حقوق مشروع خود ادامه دارد.

خبر مرتبط اولین واکنش مصر به خبر هجوم به رفح همراه با اسرائیل

اقتصادنیوز: رئیس سرویس اطلاع‌رسانی مصر خبر منتشر شده در یک روزنامه آمریکایی درباره بررسی طرح‌هایی برای یورش به رفح از سوی مصر با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

وی بیان کرد: مواردی که گفته شد اصول فعالیت‌ها و تلاش‌های مصر در راستای تحقق صلح و امنیت و ثبات در منطقه را تشکیل می‌دهند.

رئیس جمهور مصر پیشتر در سخنانی بیان کرده بود که در گفت‌وگو با مقامات کشورهای اروپایی بر ضرورت تحقق آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرده است.

خبر مرتبط روایت پزشک مصری از وضعیت این روزهای غزه / حجم فجایع قابل پوشش نیست

اقتصادنیوز: یک پزشک مصری که از اولین روزهای جنگ به غزه آمده، گزارشی از اوضاع رقت‌بار مردم ارائه کرده و می‌گوید که رسانه‌ها نمی توانند حجم فجایع غزه را پوشش دهند.

السیسی ادامه داد: من از مقامات کشورهای اروپایی خواستم که برای برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه بیش‌تر تلاش کنند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مصر مخالف کوچاندن فلسطینیان به صحرای سینا 2
مصر مخالف کوچاندن فلسطینیان به صحرای سینا 3
مصر مخالف کوچاندن فلسطینیان به صحرای سینا 4