یک‌شنبه 8 مهر 1403

مصر و امارات درباره آخرین تحولات منطقه گفتگو کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مصر و امارات درباره آخرین تحولات منطقه گفتگو کردند

تهران - ایرنا - «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر و «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری «آر تی عربی»، «بسام راضی» سخنگوی دولت مصر گفت که السیسی عصر دیروز در گفتگوی تلفنی با بن زاید درباره تحولات منطقه ای و بین المللی در چارچوب رایزنی های متقابل و نیز تحکیم روابط برادرانه بین دو کشور که یکی از ارکان اصلی دستیابی به امنیت و ثبات در منطقه است، تبادل نظر کردند.

بر این اساس خبرگزاری رسمی امارات «وام» نیز در بیانیه کوتاهی تأکید کرد که این گفتگو درباره روابط دو کشور و راه های تقویت همکاری بین دو طرف در زمینه های مختلف صورت گرفت.

رییس جمهوری مصر پیش تر با وجود مخالفت گسترده مقام‌ها و گروه‌های فلسطینی، با صدور بیانیه ای از توافق رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی برای عادی‌سازی روابط فی‌مابین حمایت کرده بود.

از سوی دیگر السیسی در گفتگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشبرد به اصطلاح صلح بین اسراییل و امارات متحده عربی را موجب خشنودی دانست و گفت این رویداد گام مهمی در تقویت صلح و آرامش در خاورمیانه است.

مصر نخستین کشور عربی بود که در اواخر سال 1971 با رژیم صهیونیستی به توافق صلح رسید.

امارات و بحرین اخیرا عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

*س_برچسب‌ها_س*