شنبه 7 مهر 1403

معاون اجرایی رئیس جمهور: تورم در کشور شیب نزولی دارد

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
معاون اجرایی رئیس جمهور: تورم در کشور شیب نزولی دارد

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی گفت: تورم کشور شیب نزولی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری بعد از ظهر سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان اظهار کرد: وضعیت کشور در بسیاری از شاخص‌های کلان نسبت به 2 سال گذشته بهبود پیدا کرده است اما اشکالاتی که در حوزه اقتصادی و معیشتی داریم باعث شد که این توفیقات دیده نشود.

وی ابراز کرد: با عنوان مثال طی 2 سال گذشته از نظر میزان تولید شاهد رشد در کشور بودیم و میزان واردات هم کاهش پیدا کرده است و این یک شاخص مهم در توسعه اقتصادی محسوب می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه نرخ تورم نیز از میزان 59 درصد در 2 سال گذشته به حدود 40 درصد کاهش یافته است، بیان کرد: این نرخ هم رقم بالایی است ولی شاهد شیب نزولی تورم بوده‌ایم.

وی ادامه داد: نرخ رشد نقدینگی از میزان 39 درصد طی 2 سال گذشته به 30 درصد کاهش یافت که البته این میزان نیز رقم بالایی است و مهار تورم در تاب آوری و معیشت مردم بسیار تأثیر دارد.

منصوری به اهمیت توجه به تقاضای مردم در بحث خودرو تأکید کرد و گفت: میزان تولید خودرو در کشور از 900 هزار به یک میلیون و 400 هزار دستگاه رسیده است.

وی به رویکرد دولت در گسترش روابط بین‌المللی اشاره کرد و افزود: عده‌ای دولت را متهم می‌کردند که زبان دنیا را بلد نیست ولی اکنون کشور محل تردد بسیاری از دیپلمات‌ها شده و همین توسعه روابط خارجی موجب گشایش مسیرهای هوایی نیز شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور در مورد پیگیری اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور تصریح کرد: عزم دولت، کار شبانه روزی است و تلاش مدیران باید اجرای به موقع تعهدات دولت باشد.