پنج‌شنبه 19 مهر 1403

معاون استاندار خراسان شمالی: پژوهش‌های دانشگاهی باید مساله‌محور باشد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون استاندار خراسان شمالی: پژوهش‌های دانشگاهی باید مساله‌محور باشد

بجنورد - ایرنا - معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: پژوهش‌های علمی و پایان‌نامه‌های تحصیلی دانشجویان و استادان دانشگاه باید مساله‌محور بوده و گرهی از مشکلات جامعه را بگشاید.

به گزارش ایرنا، احمد برادران روز سه شنبه در نشست مجمع مشورتی دانشجویان استان اظهار داشت: دانشگاه ها به غیر از وظایف ذاتی و تعریف شده خود در اطلس آموزش عالی، برای کمک به توسعه کشور نیز نقشی بی بدیل دارند. برادران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص نقش دانشگاه ها در حوزه تولید، دانش، فناوری و پیشرفت های فناورانه، گفت: علیرغم تمامی تنگناها، محدودیت ها و تحریم ها، در سال های اخیر در حوزه دستاوردهای علمی و پژوهشی توفیقات مطلوبی داشته ایم. وی تاکید کرد: در این شرایط انتظار جامعه و برنامه ریزان از دانشگاه و آموزش عالی، تنها پرداختن به مباحث آموزشی نیست، بلکه توقع آن است که دانشگاه در ارتباطی دوسویه و هموار با بطن و متن جامعه تعاملی سازنده و اثرگذار داشته باشند.

دانشجویان برای مسائل جامعه راهکار بدهند

وی حمایت استاندار از جمع مشورتی دانشجویان را ضمانت اجرایی طرح های این مجمع خواند و افزود: امروز مساله آب، محیط زیست و آسیب های اجتماعی مانند مواد مخدر، طلاق و خشونت از اولویت های استان است که مجمع مشورتی جوانان می تواند در این خصوص راهکار داشته باشد.

برادران گفت: امروز شاهد تراکم و ترافیک بسیار بالای مقالات علمی چاپی در مجلات داخلی و بین المللی هستیم اما باید بررسی کنیم سهم اجتماع از این پژوهش ها چند درصد است و دانشگاهیان برای حل مشکلات جامعه چه نسخه ای پیچیده اند. معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی، با اشاره به تاکید استاندار بر فعال شدن مجمع مشورتی دانشجویان به جای تعیین یک مشاور امور دانشجویی، گفت: هدف بهره مندی از ایده ها و تفکرات مختلف بوده است تا این مجمع در خصوص موضوعات مختلف جامعه اظهار نظر کرده و بررسی این ایده ها، به نتیجه ای شایسته و فکری پخته و قابل اجرا منتهی شود.

*س_برچسب‌ها_س*