سه‌شنبه 17 مهر 1403

معاون استاندار فارس: مردم برای کارهای ضروری به ادارات مراجعه کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون استاندار فارس: مردم برای کارهای ضروری به ادارات مراجعه کنند

شیراز - ایرنا - جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا از مردم خواست تنها برای کارهای ضروری به ادارات استان مراجعه کنند.

روابط عمومی استانداری فارس شنبه به نقل از عبدالرضا قاسم پور ادامه داد: دستگاه های اجرایی به جز موارد ضروری و استثنا می توانند در شهرهای قرمز تعداد کارکنان خود را تا یک پنجم یا بیشتر کاهش دهند.

وی با بیان اینکه یک هفته از اجرای طرح جامع مقابله با کرونا گذشته است از همکاری بسیار خوب مردم استان تشکر کرد و ادامه داد: اعمال محدودیت ها در پنج بخش آموزش مراکز علمی و دانشگاهی، مشاغل و اصناف تجاری، خدماتی و بازرگانی، تردد خودرویی و مراسم های فرهنگی اجتماعی و اداری و اعمال دورکاری های کارکنان دولت با نظارت ها و بازرسی های دقیق در همه مناطق استان انجام شده است.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه در هفته گذشته بیش از 300 تیم بازرسی در اجرای طرح جامع مقابله با کرونا فعال بوده اند، گفت: با دستور استاندار فارس، فرمانداران و بخشداران در همه نقاط استان شخصا از شهر و خیابان ها مراکز و اماکن شلوغ و پرتردد بازدید میدانی داشتند و بر نحوه فعالیت اصناف و رعایت محدودیت ها از سوی آنها نظارت کرده اند.

قاسم پور با ابراز خرسندی از اینکه اعمال محدودیت ها اثرگذار بوده و آثار خوب همراهی مردم در اجرای طرح قابل مشاهده است، اظهار کرد: اگر مردم عزیز و فهیم رعایت پروتکل ها را ادامه دهند قطعا روزها و هفته‌های بهتری در انتظار استان فارس خواهد بود.

وی با اشاره به محدودیت‌هایی که طی یک هفته گذشته در رابطه با فعالیت اصناف و مشاغل و محدودیت‌های خودرویی در شهر ها اعمال شد، بیان کرد: در بخش اصناف حدود پنج هزار بازرسی در سراسر استان انجام شده که به حدود 2 هزار و 700 واحد صنفی اخطار و تذکر داده شد و 190 واحد نیز پلمپ شده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 443 هزار مورد بازرسی انجام شده که از این تعداد به 12 هزار و 200 واحد اخطار داده شده و هفت هزار و 200 واحد صنفی هم تعطیل شده است.

قاسم پور افزود: در بحث محدودیت های ترددهای خودرویی حدود 21 هزار مورد اخطار داده شده و هشت هزار مورد برگشت خودرو داشتیم و حدود 6 هزار نفر جریمه شدند.

وی با اشاره به تداوم اجرای محدودیت ها در هفته جاری به نحوه فعالیت کارکنان ادارات دولتی نیز اشاره کرد و با تاکید بر اینکه مصوبه ای مبنی بر تعطیلی کامل و سراسری ادارات وجود ندارد، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی در شهرهای با وضعیت قرمز می توانند با تشخیص بالاترین مقام دستگاه تعداد کارکنان را بیش از مصوبات گذشته کاهش دهند.

معاون استاندار فارس بیان کرد: آن دسته از کارکنان که حضورشان در محل اداره برای ارایه خدمات ضروری به مردم لازم است باید در محل کار حضور داشته باشند یعنی خدماتی که اگر انجام نشود قطعا مردم با مشکلات جدی مواجه می شوند.

قاسم پور گفت: استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی، بیمارستان ها، امداد، اورژانس آتش‌نشانی، نیروهای مسلح، هلال احمر، صدا و سیما و دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون آب، برق، گاز، مخابرات، شرکت پخش فرآورده های نفتی، بخش خدمات شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی و حوزه راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، بخش های خدماتی و بازرسی و نظارتی صمت و تعزیرات و سایر دستگاه ها از موارد ضروری در شرایط فعلی هستند.

وی ادامه داد: در استان فارس از حدود یک ماه پیش با دستور استاندار، دورکاری کارکنان دستگاه های اجرایی در حال انجام است که در شهرهای قرمز یک سوم، شهرهای نارنجی یک دوم و شهرهای زرد دو سوم کارکنان در محل کار حضور دارند.

معاون استاندار فارس افزود: هدف این است که ادارات خلوت تر شود و ترددها کاهش یابد تا شاهد خلوت شدن شهرها باشیم.

قاسم پور اضافه کرد: بخش تولید نیز مشمول این تعطیلی یک هفته ای نیست و این بخش به فعالیت ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه در 9 ماه گذشته با همکاری مردم، استان فارس جزو استان های موفق در مدیریت بیماری کرونا بوده است ابراز امیدواری کرد با تداوم و افزایش همکاری ها شاهد قطع زنجیره انتقال و کنترل ویروس در استان باشیم. معاون استاندار فارس در خصوص چگونگی فعالیت بانک ها نیز گفت: بر اساس مصوبه شورای هماهنگی، بانک ها در صورت وجود تنها یک شعبه در منطقه ای، آن شعبه باید با 100 درصد ظرفیت و پرسنل فعالیت خود را ادامه دهد اما درصورتی که بیشتر از یک شعبه وجود داشته باشد 50 درصد شعب به ارایه خدمات می پردازند که در این حالت نیز شعب فعال باید با 100 درصد پرسنل حضور داشته باشند.

قاسم پور با بیان اینکه حوزه ستادی بانک ها باید برابر با طرح جامع و رنگ بندی شهرها عمل کنند، اضافه کرد: چنانچه در شعب ازدحام جمعیت به وجود آمد مدیران استانی بانکها باید بلافاصله اقدام به افرایش تعداد شعب کنند تا در نحوه ارائه خدمات خللی ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اینکه در سطح استان فارس بانک ها باید گسترش خدمات الکترونیک را در دستور کار قرار بدهند، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد استانی، بانک ها باید از برگشت زدن چک ها و صدور و ارسال پیامک پرداخت اقساط در این شرایط اجرای طرح جامع برای اصناف و فعالین اقتصادی و بخش خصوصی خودداری کنند.

قاسم پور همچنین گفت: هماهنگی های لازم برای عدم ارایه خدمات دولتی به افرادی که تست کرونای آنان مثبت شده است انجام شده و بر اساس مصوبه ستاد ملی این اقدام در همه ادارات دولتی اجرایی خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*