سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

معصومه ابتکار

معصومه ابتکار

وب‌گاه عصر ایران

در سال 1356 آقای روحانی وزیر کشاورزی دولت هویدا مطالعه‌ای را با کمک هانتینگ و بوکرز، دو شرکت بین‌المللی مدرن، انجام داد و این دو شرکت گفتند شما در کل ایران می‌توانید فقط 60 میلیارد متر مکعب آب مصرف کنید. ما نسبت به نتایج این مطالعه وفادار نبودیم. اصلا گفتیم اعداد و ارقام این مطالعه کفر ابلیس است و ما می‌خواهیم به خودکفایی برسیم. در سال‌های 1363 و 1364 در سراسر آذربایجان غربی و کردستان...

وب‌گاه عصر ایران

خشک شدن دریاچه ارومیه پایتخت را تحت شعاع قرار خواهد داد و طوفان نمک راه می افتد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در زمان بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان، با تصمیم مجلس برخی مواد آن جهت بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارجاع و مقرر شد که رسیدگی به این مواد با حضور کمیسیون‌های آموزش، حقوقی، فرهنگی و بهداشت صورت گیرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

«لایحه ارتقای امنیت زنان» مشتمل بر 51 ماده و 5 فصل است که از سال 1391 بین نهادها، سازمان‌ها و کمیسیون‌های مختلف دست به دست شد تا اینکه سرانجام در فروردین ماه سال جاری، با 190 رأی موافق به تصویب رسید. این لایحه پاسخی به مطالبات زنان برای تصویب یک قانون جامع در حمایت از زنان است.

وب‌گاه خبر آنلاین

لایحه «پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار»، پس از حدود 12 سال، در تاریخ 20 فروردین 1402 به تصویب رسید. این لایحه با تمرکز بر بازدارندگی و پیشگیری، ارتقای امنیت روانی و جسمانی زنان در محیط خانه، کار و اجتماع سعی در تأمین امنیت آنان دارد. با وجود اینکه لایحه فوق بیش از یک دهه است که در دست بررسی قرار دارد و حاوی قوانین حمایتی از حقوق زنان جامعه است، اما هنوز...

وب‌گاه عصر ایران

برای دریاچه ارومیه مرثیه نخوانیم؛ مطالبه نجات دریاچه ارومیه حق مسلم مردم ایران است. اقدام و عمل بخواهیم. برنامه‌ها مشخص و در دوره‌ای نتیجه داده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

معصومه ابتکار در روزنامه اعتماد نوشت: اینکه چرا دریاچه ارومیه به این وضعیت دچار شده، دلایل مختلفی دارد که دست روزگار اطلاعات آن را در ذهنم حک کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس مجلس که مدت‌هاست با اصطلاح «حکمرانی نوین»، واژه جدیدی در ادبیات سیاسی کشور وارد کرده است، این روز‌ها سعی در تبیین ابعاد این مبحث دارد، هرچند توضیحات او منبعث از مکان و فضایی که در حال سخنرانی یا گفتگو در آن است، متفاوت می‌شود؛

وب‌گاه اقتصاد نیوز

قالیباف گفت: درباره این‌که گفته می‌شود اختیار به نیروی انتظامی داده شود، این توضیح لازم است که بگویم نیروی انتظامی ضابط است و نمی‌تواند حکم صادر کند یا جایی را پلمب کند، چون خلاف قانون است و قاضی باید تصمیم‌گیری کند. ما نمی‌توانیم خلاف قانون عمل کنیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: خارج از مسیر فرهنگی اگر مسیر دیگری را انتخاب کنیم، قطع به یقین جواب ایده آلی نخواهیم گرفت و صرفا می‌تواند تاثیرگذاری مقطعی داشته باشد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

زهرا شجاعی، مشاور رئیس‌جمهوری پیشین و فعال حوزه زنان گفت: من و خانم ابتکار در واقع سد مردانه دولت را شکستیم و برای اولین به برکت دولت اصلاحات و با نگاه مثبتی که آقای خاتمی نسبت به این مساله داشتند، دو زن وارد کابینه شدند.

وب‌گاه خبر آنلاین

اعتماد نوشت: شجاعی را بیش از همه به مشاور در دولت خاتمی و رییس مرکز امور مشارکت زنان ریاست‌جمهوری می‌شناسند. گرچه پیش از انقلاب یک زن در کابینه حضور داشت، اما پس از انقلاب خانم شجاعی به همراه معصومه ابتکار، اولین زنانی بودند که در هیات دولت در دوره جمهوری اسلامی حاضر می‌شدند. خانم شجاعی پیش از آن در کجا بود و چه می‌کرد؟

وب‌گاه عرشه آنلاین

چون اتفاقاً گرفتاری مملکت از زمانی آغاز شد که شماها، بدون توجه به منافع ملی و مردم، از دیوارهای سفارت آمریکا بالا رفته و آن را اشغال کردید!

وب‌گاه خبر آنلاین

«مردم می‌فهمند» عنوان یادداشت معصومه ابتکار برای روزنامه اعتماد است که در آن آمده: مردم خسته‌اند از اصل دانستن حجاب و فرع شمردن تورم و گرانی که کمر آنها را شکسته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جمعیت ژاپن در سال 2022 میلادی بیش از 800 هزار نفر کاهش یافت و این کاهش جمعیت، باعث شد دولت مشوق‌هایی را برای فرزندآوری در نظر بگیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش کمک‌هزینه خانواده‌ها اشاره کرد. اکنون نیز طرح دیگری موسوم به «تاکسی زایمان» در اکثر مناطق ژاپن به اجرا گذاشته می‌شود.

وب‌گاه فرارو

ابتکار: کارشناسان می‌گویند اگر روند فعلی ادامه یابد تعداد قطعات پلاستیک دریا‌ها در سال 2050 بیش از موجودات دریایی خواهد بود / به‌طور میانگین هر انسان سالانه معادل 50 کیسه پلاستیکی را می‌خورد.