جمعه 10 فروردین 1403

مقام بلندپایه سودانی به اسرائیل می رود

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
مقام بلندپایه سودانی به اسرائیل می رود

یک مسئول بلندپایه سودان طی روزهای آینده به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» اعلام کرد که طی روزهای آینده یک مسئول عالیرتبه سودانی به منظور فراهم سازی مقدمات لازم برای امضای توافق صلح میان خارطوم و تل آویو به اسرائیل خواهد رفت.

سرقت از سفیر اسرائیل در زامبیا / او زخمی شد

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، مسئول سودانی در سفر خود با «ایلی کوهین» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و مسئول تماس ها با سودان و سایر مسئولان این رژیم دیدار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، از دیگر اهداف سفر مسئول سودانی به اراضی اشغالی تقویت روابط پیش از امضای توافقنامه صلح و همچنین آمادگی برای به رسمیت شناختن متقابل پس از تشکیل دولت غیر نظامی در سودان است.

گفتنی است، روز پنجشنبه گذشته وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به خارطوم پایتخت سودان رفت و در جریان سفر خود، پیش نویس توافق صلح میان طرفین را در اختیار عبدالفتاح برهان رئیس شورای حاکمیتی این کشور قرار داد.

بر همین اساس ایلی کوهن اعلام کرد که تل آویو و سودان در سال جاری میلادی توافق صلح در واشنگتن امضا خواهند کرد.

پیش از این نیز، روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از یک مقام بلندپایه رژیم صهیونیستی نوشته بود: سودان در حال آماده شدن برای امضای توافقنامه‌ای برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل است.

احزاب و گروه‌های سیاسی سودانی در واکنش به سفر اخیر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به این کشور و تلاش‌های خارطوم برای سازش با این رژیم اعلام کردند که حامی ملت فلسطین و آرمان آنها باقی خواهند ماند.

سودان در اکتبر سال 2020 از اراده خود برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط با آن در چارچوب توافقات با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا خبر داد که البته حذف نام این کشور از لیست سیاه کشورهای حامی تروریسم واشنگتن را شرط حرکت در این مسیر اعلام کرد.

پیوستن خارطوم به توافقات آبراهام مساله جدیدی نیست؛ چرا که این مساله در مکالمه تلفنی میان ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان در اکتبر سال 2020 مورد اشاره قرار گرفت.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.