یک‌شنبه 15 مهر 1403

ملت ایران هر حرکت مغایر با مسیر انقلاب را نفی می‌کند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
ملت ایران هر حرکت مغایر با مسیر انقلاب را نفی می‌کند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، منوچهر متکی روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام در استانداری خراسان جنوبی افزود: آمریکایی‌ها که درس‌های خوبی را در همین دو سه ماه گذشته از ملت ایران گرفته‌اند باید بدانند که انقلاب اسلامی ماندگار است و مردم ایران و استان خراسان جنوبی پایدارند و استقامت آنان در جهان ثبت شده است. وی گفت: امروز توفیقی حاصل شد تا در کنار مردم...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، منوچهر متکی روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام در استانداری خراسان جنوبی افزود: آمریکایی‌ها که درس‌های خوبی را در همین دو سه ماه گذشته از ملت ایران گرفته‌اند باید بدانند که انقلاب اسلامی ماندگار است و مردم ایران و استان خراسان جنوبی پایدارند و استقامت آنان در جهان ثبت شده است.

وی گفت: امروز توفیقی حاصل شد تا در کنار مردم متدین، دین باور و انقلابی بیرجند در تشییع شهدای گمنام مشارکت داشته باشم و گفته شد 10 روز است که پیکر پاک این شهدا مهمان مردم خراسان جنوبی هستند و در این مدت و در شهر‌های مختلف و حتی برخی روستاها، مردم مشتاقانه از آنان استقبال کرده‌اند.

رئیس خانه احزاب ایران با ذکر این نکته که مردم شهر بیرجند مانند مردم جای جای ایران اسلامی امروز باشکوه‌ترین و با عظمت‌ترین بدرقه از شهدا را داشتند بیان کرد: استقبال مردم این شهر از شهدا در 26 آذر ماه هم مثال‌زدنی است.

وی با تاکید بر این که مردم وامدار و پاسدار خون شهدا هستند گفت: مردم بیرجند و خراسان جنوبی نه تنها این بار بلکه همیشه نشان داده‌اند که همراه انقلاب، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و پاسدار دین و اعتقادات خودشان هستند.

متکی با اشاره به اینکه پیام حضور مردم در این گونه مراسم برای همه روشن و واضح است، متذکر شد: پیام این حضور، زنده بودن ملت ایران است.

وی گفت: پیام دیگر این حضور، زنده بودن شهیدان است و رمز ماندگاری شهدا نیز زنده بودن یاد و خاطره آنان در دل ملت است.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه پرشوری مردم بیرجند را در حمایت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب در گذشته هم دیده است تصریح کرد: این حضور، پایمردی و استقامت که جای تبریک دارد، به خوبی نشان می‌دهد مردم در شرق ایران همراه و همگام با تمامی مناطق کشور پاسداران ارزش‌های اعتقادی، دینی، انقلابی و رهنمود‌های رهبرشان هستند.

وی افزود: دشمنان هم بار‌ها پیام حضور مردم در صحنه‌های مختف را گرفته‌اند، اما عقب‌افتادگی و کند ذهنی آنان موجب شده که آزموده را دائما آزمون دیگری بکنند.

متکی گفت: دشمنان می‌دانند آزمون‌های جدیدشان هم بی‌نتیجه است و دو راه بیشتر ندارند؛ تصحیح مسیر و همراهی با ملت ایران یا اینکه به لجاجت‌های خودشان ادامه دهند تا از پای درآیند.

استاندار خراسان جنوبی هم در حاشیه این مراسم گفت: مسیر شهدا، استقرار اسلام ناب و حاکم شدن آموزه‌های دینی بر کشور است.

جواد قناعت افزود: دو سه دهه قبل، بهترین جوانان میهن، جان خود را دادند تا کشور حفظ شود و برای اینکه شهیدان از ما راضی باشند، باید در مسیر آن‌ها حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: شهدا از ما انتظار دارند که دست دیگر کشور‌ها را هم از زیر سلطه آمریکا خارج کنیم و دنیا می‌خواهد بداند که بالاخره نتیجه این نبرد بین حق و باطل و مقابله دو جبهه کفر با محوریت آمریکا و جبهه اسلام با محوریت ایران به کجا خواهد رسید؟

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: شرایط نشان می‌دهد که به ورقه‌های آخر تاریخ نبرد بین حق و باطل رسیده‌ایم و پیروزی از آن ما و اسلام است.

وی افزود: شرایط دنیا ثابت کرده الان دیگر هر کشور قوی‌تر، موفق‌تر نیست بلکه پیروزی از آن کشوری است که مقاوم‌تر باشد.

قناعت گفت: شهدا با رفتن خود در آن سال‌ها و رجعت خود در زمان حال به ما هشدار می‌دهند که حواس مان باشد، چرا رفتند و چه چیزی را از دست دادند تا ما در آسایش و امنیت باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که امروز و در این مراسم از شهدا چه خواسته‌ای داشتید؟ گفت: از شهدا کمک خواستم و این را آرزو کردم که به ما کمک کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در شرایط موجود که برخی خواص دچار لغزش و ریزش شده‌اند، مقام معظم رهبری تنهاست افزود: از شهدا می‌خواهیم که به نایب امام زمان (عج) کمک کنند که این دوره سخت را به سلامت پشت سر بگذاریم.

پیکر مطهر 6 شهید گمنام دوران دفاع مقدس 26 آذر امسال از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند با استقبال جمعی از مسوولان وارد خراسان جنوبی شد و مردم شهر‌های مختلف استان در روز‌های اخیر میزبان شهدای گمنام بوده‌اند.

مراسم تشییع پیکر‌های این شهدا امروز - سه‌شنبه - همزمان با سراسر کشور از میدان شهدا تا میدان ابوذر بیرجند با حضور پرشور مردم، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسوولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد و سپس پیکر سه شهید برای خاکسپاری به استانداری، حوزه علمیه بیرجند و کارخانه کویر تایر انتقال یافت.

پیکر یک شهید گمنام با حضور استاندار خراسان جنوبی، معاونان و مدیران استانداری، جمع زیادی از مسوولان و مردم در محوطه استانداری به خاک سپرده شد.

پیکر یک شهید هم در کارخانه کویر تایر و شهید دیگر در حوزه علمیه رضویه بیرجند آرام گرفت، پیکر سه شهید دیگر پس از تشییع در بیرجند برای تدفین به شهرستان‌های قاینات و طبس منتقل شد.