شنبه 5 آبان 1403

مناظرات دانشجویی کشوری حضوری برگزار می شود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
مناظرات دانشجویی کشوری حضوری برگزار می شود

رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گفت: مناظرات دانشجویی کشوری امسال اولین بار پس از دوران شیوع کرونا حضوری برگزار می‌شود.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، رضا فرید زاده رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در آیین افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که امروز در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور فقید و همراهان ایشان، اظهار کرد: مسابقات امسال چند تفاوت در شکل و محتوا دارد، اولین نکته این است که برگزیدگان استانی بعد از کسب مقام اول وارد مرحله کشوری شدند و در همین راستا از هر استان شاهد حضور یک نماینده خواهیم بود.

وی افزود: به دلیل شیوع بیماری کرونا در دو سال اخیر این مسابقات به صورت مجازی و بعضا حضوری برگزار و امسال هم اولین بار پس از دوران شیوع کرونا به صورت کامل حضوری برگزار شد، مدت زمان هر گروه در این دوره از 16 دقیقه به 18 دقیقه افزایش یافت و علاوه بر این موارد بخش گزارهای طلایی که در مرحله استانی نیز داشتیم، در مرحله کشور نیز ادامه خواهد داشت.

به گفته وی امسال تشکیل شورای علمی استانی و شورای سیاست گذاری مسابقات با حضور نمایندگان از وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.

فریدزاده با بیان اینکه قزوین با 60 گروه، مرکزی 58، گلستان 48، زنجان 47 و دانشگاه تهران 42 و یزد 33 و مازندران 28 بیشترین تعداد شرکت در این دوره از مسابقات بودند، اظهار کرد: حدود 56 درصد از شرکت‌کنندگان آقایان و 76 درصد از شرکت کنندگان در مقطع کارشناسی هستند.

وی گفت: برای بخش داوری علاوه بر هیئت علمی دانشگاه‌ها، سه نماینده از دانشجویان برتر سال گذشته نیز برای داوری حضور خواهند داشت، تیم قهرمان، سخنران برتر و تیم اخلاق نیز در اختتامیه انتخاب خواهند شد.