یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه منیبان

فرهنگی وب‌گاه منیبان

یوسفعلی میرشکاک با انتقاد از شفیعی کدکنی می‌گوید: شاهنامه کارکرد اجتماعی دارد و کسی که هشت سال جنگ را تجربه کرده، داستان شاهنامه را می‌فهمد.

با انتخاب و معرفی اعضای جدید شوراهای ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران، از اعضای دوره گذشته این شوراها قدردانی شد.

علیرضا افخمی در تدارک ساخت فیلمی سینمایی درباره زندگی نظامی شهیدی از دوران دفاع مقدس است، فیلمی که داود هاشمی تهیه کنندگی آنرا به عهده دارد.

رییس سازمان سینمایی کشور با تاکید بر تشدید نظارت بر محتوای فیلم های سینمایی گفت: مسائل اخلاقی و شرعی خط قرمز ما در تولید فیلم ها هستند.

در پی تذکر رهبر معظم انقلاب پیرامون برخورد یکی از برنامه‌های صداوسیما با توفیق اخیر نیروی انتظامی، رییس صدا و سیما در نامه ای خطاب به معظم له، از غفلت پیش آمده، عذرخواهی کرد.

با استقبال مخاطبان از طرح شناوری قیمت بلیت‌های فیلم «هناس» در سینماهای حوزه هنری، این فیلم سینمایی به فروش یک میلیاردی رسید.

علیرضا پاکدل هنرمند کارتونیست ایرانی با یک اثر با موضوع مهاجرت در نمایشگاه «چهل‌سالگی منشور» کانادا حضور داشت.

آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز قطعه «آمدم ای شاه پناهم بده» همزمان با درگذشت محمدعلی کریم خانی خواننده این قطعه ماندگار، دلنوشته کوتاهی را منتشر کرد.

در حالی پخش مستند - مسابقه «تماس» به نیمه راه رسیده است، که تصویربرداری آن همزمان در تهران و مشهد ادامه دارد.

دبیر جدید شورای صنفی نمایش تاکید کرد: این شورا استقلال خود را حفظ خواهد کرد و تلاش می‌کند برخی اتفاق‌های پیش امده قبلی تکرار نشود.

اولویت‌های برنامه پنج ساله مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی با تاکید بر برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت به صورت فیزیکی و آنلاین و همزمان در استان‌ها، اعلام شد.

نخستین جلسه کارگروه ارزیابی و برنامه‌ریزی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به منظور بررسی ابعاد و ارائه پیشنهادات در خصوص نحوه چگونگی برگزاری جشنواره برگزار شد.

فیلم سینمایی «برادران لیلا» در اولین حضور بین‌المللی پس از رونمایی در جشنواره فیلم کن، در جشنواره فیلم مونیخ آلمان به روی پرده می‌رود.

انتقادهای مداوم سینماگران از مدیریت صداوسیما مبنی بر تصمیم‌های سلیقه‌ای این سازمان بویژه اعتراض‌های اخیر درباره پخش تیزر فیلم‌ها از تلویزیون، این سوال را طرح می‌کند که نتیجه و فایده جلسه‌های برگزار شده میان سینماگران و رییس سازمان سینمایی با رییس صداوسیما تا به حال چه بوده است؟

نمایش «مرگ تصادفی یک دراکولا» به کارگردانی امیدرضا سپهری و تهیه کنندگی مسعود حکم آبادی در فرهنگسرای آریو شهر مشهد به اجرا در می آید.

نشر صوتی آوانامه با همکاری رادیو گوشه، مجموعه کامل کتاب صوتی «کلیدر»، شاهکار محمود دولت آبادی را با موسیقی کیهان کلهر و کارگردانی آرمان سلطان‌زاده منتشر خواهد کرد.