دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه منیبان

فرهنگی وب‌گاه منیبان

فیلم سینمایی «انفرادی» که رضا عطاران در آن به ایفای نقش می‌پردازد، با عبور از «دینامیت» با بازی پژمان جمشیدی، پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران شد.

سعید توکل، تهیه کننده برنامه «صبح جمعه با شما» درباره دستمزد مرحوم منوچهر اسماعیلی می‌گوید: یادم است که قبل از انقلاب، آقای منوچهر اسماعیلی برای صحبت کردن روی نقش اول یک فیلم سینمایی 300 هزارتومان می‌گرفتند و آقای نوذری هم اگر همان کار را انجام می‌دادند وضع مالی خیلی خوبی داشتند.

گروه اجرایی نمایش «پدر» در آستانه اجرای عمومی این نمایش با انتقاد از ممنوع‌الفعالیت شدن بعضی از هنرمندان حمایت خود را از آنها اعلام و توضیحات مبسوطی درباره حاشیه‌هایی که برای ترجمه این نمایشنامه ایجاد شده بود، ارائه کردند.

از دوم شهریور ماه دو فیلم جدید در سینماهای کشور اکران می‌شوند.

سید غلامرضا موسوی در اکران فیلم سینمایی «تارا» گفت: خوب است بدانید دوستانی هستند که روی کارهای تجربی سرمایه‌گذاری می‌کنند و ترس و واهمه‌ای هم ندارند.

عزت‌الله ضرغامی در ادامه اظهارنظرهای اخیرش که مرمت و معماریِ پس از انقلاب را به چالش کشیده است، گفت: سوداگران و بساز و بفروش‌ها معماری را از بین برده‌اند. معماری مسأله ملی است که باید اعلام خطر کنیم و هشدار دهیم.

با اعلام اسامی تیم جدید برنامه «شب‌های مافیا» در شبکه نمایش خانگی، دیگر نام سعید ابوطالب به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده به چشم نمی‌خورد.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران در نشست خبری این رویداد بیان کرد که اتفاقاً فیلم‌های انتقادی سیاسی کم هستند، بلکه موضوعاتی که نمی‌توانم بیان کنم به‌وفور مانند جشنواره‌های خارجی ارسال می‌شوند.

علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر بین‌المللی ایرانی روز جمعه اول مهرماه برای نخستین بار در سمت تازه خود به عنوان رهبر میهمان دائم ارکستر سمفونیک مارینسکی در سنت پترز بورگ به روی صحنه خواهد رفت.

دومین دوره جشنواره فیلم‌های توسعه پایدار «زمین»، اعضاء هیأت انتخاب خود را اعلام کرد.

درحالیکه اعلام شده بود پیکر این شاعر معاصر که چند روز پیش در بیمارستانی در شهر کلن آلمان درگذشت، عصر چهارشنبه به ایران منتقل می‌شود و پس از تشییع در تهران در روز پنجشنبه، روز جمعه در رشت به خاک سپرده خواهد شد، درنهایت اعلام شد که این روند به تعویق افتاده است.

جسد «داریوش کمپل» خواننده و هنرپیشه اسکاتلندی و ایرانی‌تبار در آپارتمانش واقع در ایالات متحده آمریکا پیدا شد.

مجید مشیری بازیگر سینما و تلویزیون گفت: من در سال 1340 از رشته عمران فارغ‌التحصیل شدم و در ابتدا علاقه‌ای به بازیگری نداشتم؛ در 36 سالگی به صورت اتفاقی دوره مقدماتی بازیگری را با امین تارخ گذراندم و بعد از مدتی کار خود را آغاز کردم. ابتدا جذب سینما شدم اما با گذر زمان به کارهای تلویزیون روی آوردم و در این رشته ماندگار شدم. ماندگاری در این حرفه بسیار دشوار است و به دنبال این مسئله همیشه...

در این فیلم، علی قوی‌تن، بهاره کیان‌افشار، ترلان پروانه، لاله اسکندری، مهدی سلطانی، ابوالفضل میری، مینا جعفرزاده و فاطمه کرم‌پور به ایفای نقش پرداخته‌اند.

امروز در حالی آخرین مهلت معرفی اعضای کمیته انتخاب فیلم برای بخش بین‌الملل به آکادمی اسکار بود که هنوز بنیاد سینمایی فارابی در این زمینه به جمع‌بندی نرسیده است.

خانواده «آن هیش»، بازیگر هالیوودی اعلام کردند با شناسایی دریافت‌کنندگان برخی اعضای او، دستگاه‌های کمکی بیمارستان از بدن وی جدا شدند.