یک‌شنبه 15 مهر 1403

مهرداد بذرپاش صدرنشین در سکانداری وزارت راه و شهرسازی + بیوگرافی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مهرداد بذرپاش صدرنشین در سکانداری وزارت راه و شهرسازی + بیوگرافی

به نظر می رسد مهرداد بذرپاش به عنوان گزینه اصلی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی با تعامل دولت و مجلس بتواند رای خوبی بیاورد و بر صندلی این وزارتخانه تکیه زند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بعد از خداحافظی رستم قاسمی از کابینه دولت سیزدهم اسامی مختلفی برای جایگزینی وی در وزارت راه و شهرسازی مطرح شد از جمله علی نیکزاد، سعید محمد، مهرداد بذرپاش، مسعود میرکاظمی و سیدمهدی هاشمی.

در این میان معاون رییس جمهوری از مهرداد بذرپاش به عنوان گزینه اصلی برای جانشینی رستم قاسمی در وزارت راه و شهرسازی نام برد.

گفتنی است؛ مهرداد بذرپاش متولد 20 مرداد 1359 در تهران است. وی در سال 1385 وقتی 26 ساله بود نامزد انتخابات شورای شهر تهران شد اما در این آرزوی خود ناکام ماند.

بعد از آن مدیرعامل پارس خودرو و سایپا شد. ظرف مدت یکسال،"پارس خودرو" را به سومین شرکت بزرگ خودرو سازی ایران ارتقاء داد. در بهمن ماه 1386 حُکم بذرپاش به عنوان «مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا» صادر شد. عمر مدیریت بذرپاش در سایپا حدود دو سال بود و در سال 1388 جای خود را به نعمت‌الله پوستین دوز داد. در این دوران کوتاه «تیبا» به عنوان نخستین خودروی ایرانیِ شرکت سایپا تولید و به فروش رسید.

وی بعد از آن در سال 88 روزنامه" وطن امروز" را راه اندازی کرد.

وی در تاریخ دوم مرداد 1388 شمسی طی حکمی به سمت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان منصوب شد.

وی سابقه مدیریت در دولت‌های نهم و دهم و همچنین نمایندگی مردم تهران در مجلس نهم را در کارنامه دارد.

بذرپاش در سال 96 سودای ریاست جمهوری در سر داشت و در صدر فهرست شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار گرفت اما نهایتا از رقابت های انتخاباتی انصراف داد.

هم اکنون نیز بذرپاش ریاست دیوان محاسبات کشور را عهده‌دار است.

به گزارش دانا؛ حال این سوال مطرح است که مهرداد بذرپاش که در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده، حالا با سکانداریش در وزارت راه و شهرسازی موافقت خواهد شد یا خیر؟