دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری مهر

آموزشی خبرگزاری مهر

دانشگاه امیرکبیر و وزارت ارشاد در قالب یک تفاهم نامه با هدف توجه به موضوع صنعت و علوم و فناوری چاپ در نقشه جامع علمی کشور و ایجاد رشته های فنی و مهندسی با گرایش چاپ همکاری می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: راه‌اندازی شهر علم شهید سلیمانی با ظرفیت 500 استارت‌آپ و بهره‌برداری دستگاه پت اسکن مرکز فناوری دانشگاه در بیمارستان امام خمینی، برنامه آینده دانشگاه است.

رئیس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد گفت: تدریس دانشجویان دکتری در واحد الکترونیکی ممنوع شده و اساتید خوب در حال رفت و آمد هستند.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان اعلام کرد حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی دانشگاه‌ها در حوزه آب، اقلیم و محیط‌زیست از ابتدای اسفندماه سال 1401 آغاز می‌شود.

انتخاب واحد نیمسال دوم تحصیلی 1402-1401 دانشگاه جامع علمی کاربردی از امروز 11 بهمن آغاز شده و تا 22 بهمن 1401 ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز امور بین الملل دانشگاه پیام نور اعلام کرد: 3 مرکز قم، شیراز و تحصیلات تکمیلی تهران مجوز جذب دانشجوی خارجی به شیوه مجازی را کسب کردند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اعلام کرد: اولین جلسه کمیسیون دائمی ستاد ازدواج دانشگاهیان پس از تکمیل نمایندگان دستگاه های عضو ستاد تشکیل می شود.

پذیرفته‌شدگان نهایی ظرفیت های خالی مانده کدرشته محل های مرحله پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری بهمن ماه سال 1401 می توانند از فردا 12 بهمن به سایت دانشگاه ها مراجعه کنند.

زائران دانشگاهی که برای اعزام بهمن ماه فراخوان شده و فاقد گذرنامه هستند، جهت دریافت «نامه تسریع در صدور گذرنامه» به دفاتر عمره و عتبات دانشگاهیان در استان محل تحصیل خود مراجعه کنند.

مصوبات نود و هفتمین شورای آموزش پزشکی و تخصصی منتشر شد. در این جلسه یک تصمیم برای کشیک دستیاران گرفته و تاکید شد از سال 1402 مصاحبه رشته های تخصصی «روانپزشکی» و «زنان و زایمان» حذف شود.

مشاور رئیس و مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در مرحله پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی بهمن ماه سال 1401 خبر داد.

نتایج پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بهمن ماه 1401 دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: مجوز مراکز آموزش زبان فارسی که از سطح پایینی برخوردار باشند و نتوانند خود را به سطح استانداردهای لازم و تعریف شده برسانند، لغو خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با اشاره به بررسی بودجه کل کشور پیشنهادهایی را برای ایجاد تغییراتی در بودجه این نهاد در مجلس شورای اسلامی ارائه داد.

دانشگاه معارف اسلامی برای نیمسال اول سال تحصیلی 1403 1402 (ترم مهر 1402) از طریق آزمون ورودی اختصاصی کارشناسی‌ارشد از میان برادران و خواهران طلبه، دانشجو می پذیرد.

اهواز - وزیر علوم گفت: با هر استدلالی لازم است برای فناوری و نوآوری هزینه شود چرا که کشورهای توسعه یافته، درصد زیادی از درآمد ناخالص خود را صرف نوآوری و خلاقیت می‌کنند.