شنبه 29 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری مهر

آموزشی خبرگزاری مهر

اهواز - رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: بیش از 100 هزار دانشجو و سه هزار عضو هیئت علمی در خوزستان فعالیت دارند

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: یکی از اقدامات مهم در فضای نخبگان این است که افراد، فراتر از فرایند حل مسئله درگیر فرایند تصمیم‌گیری نیز باشند.

فرصت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی سال 1402 تا 13 بهمن ماه 1401 ادامه دارد و براساس جدول زمان بندی، آزمون در چهار نوبت زمانی در روزهای 4 و 5 خردادماه 1402 برگزار می شود.

رئیس دانشگاه تهران گفت: ساز و کارهایی مانند هیئت و نهادهای داوطلبانه می‌تواند در زمینه فرهنگ‌سازی و ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی مؤثر عمل کند.

آزمون های ارزشیابی و ارتقاء دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور از آزمون جامع 180 واحدی داروسازی از سال 1402 به بعد از هم تفکیک شدند.

معاون بورس و امور دانشجویان بین الملل وزارت علوم گفت: توسعه و نیاز به زبان فارسی مهم ترین شاخص تحقق مرجعیت علمی است، باید لوازم ایجاد جذابیت و آموزش موثر در مراکز آموزش فارسی فراهم شود.

رئیس کمیسیون تخصصی مشورتی پردیس‌های خودگردان دانشگاه تهران اعلام کرد: شائبه وزارت علوم عراق درباره اعتبار مدارک پردیس‌های خودگردان دانشگاه تهران رفع شد.

اولین بیمارستان مجازی آموزشی کشور با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهره برداری رسید.

شیوه‌نامه اجرایی آزمون جامع دانشجویان دوره دکتری تخصصی (غیرپزشکی) در نیمسال دوم سال تحصیلی 1402 1401 ابلاغ شد.

معاون اداری مالی وزارت علوم از امضای توافق نامه با وزارت راه و شهرسازی برای حل تامین مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه ها خبرداد.

نتایج آزمون کتبی هجدهمین دوره آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور اعلام شد و پذیرفته شدگان می توانند در آزمون عملی شرکت کنند.

قم - رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: دشمنان در کشورهای اسلامی به دنبال دین زدایی هستند و در این راستا تلاش می‌کنند تا در بین مسلمین تفرقه ایجاد کنند تا با این روش اقدامات خود را پیش ببرند.

پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای نیم سال دوم تحصیلی سال 1401-1402 در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

در سالهای اخیر لزوم پاسخگویی دانشگاه ها به نیازهای جامعه و همچنین اعمال تحریمها، جامعه دانشگاهی و نخبگانی را به عنصر مهم و کلیدی برای رفع مشکلات و عبور از شرایط بحرانی بدل کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: انقلاب اسلامی زمانی که اتفاق افتاد، تشعشعی را ایجاد کرد که اگر نبود، شاید امروز در جهان جدید فرهنگ و ادبیات تمام دنیا متفاوت بود و ادبیات جهان را متحول کرد.

برترین مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های وزارت علوم معرفی و تقدیر شدند.