دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از وجود احکام متعدد در برنامه هفتم توسعه با موضوع اصلاح ساختار بودجه‌ریزی بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب خبر داد.

امروز شاخص کل با خبر دولت مبنی بر پافشاری بر نرخ خوراک 7000 تومانی با افزایش عرضه مواجه شد.

رئیس‌کل بانک مرکزی طی یادداشتی به بیان چرایی اهمیت اجرای سیاست تثبیت اقتصادی و همچنین وظایف و اقدامات بانک مرکزی در شرایط کنونی پرداخت.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان کشور از مرز 100 هزار میلیارد تومان عبور کرد.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: همه خودروهای وارداتی برای شماره‌گذاری باید گواهی اسقاط داشته باشند.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به سهمیه اقلام تنظیم بازار ویژه هیأت‌های مذهبی گفت: 6 هزار تن برنج و 2 هزار تن شکر و 870 تن گوشت قرمز بین هیات‌های مذهبی تهران توزیع می‌شود.

رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد از فرصت 4 ماهه این وزارت خانه به موسسات مالی و اعتباری جهت ساماندهی زیرساخت های مبارزه با پولشویی خبر داد.

آخرین مهلت ارسال صورت‌حساب الکترونیکی به سامانه مودیان 31 تیر ماه 1402 است.

سکه امامی امروز چهارشنبه 27 تیر 1402 با کاهش بیش از 300 هزار تومانی نسبت به دیروز به 27 میلیون و 451 هزار تومان رسید.

شاخص کل بورس امروز با رشد بیش از 16هزار واحدی جایگاه 2 میلیون واحد را پس گرفته و صعودی شد.

بررسی ها نشان می دهد که در بهار امسال در مجموع 137 هزار و 188 میلیارد تومان درآمد مالیاتی اخذ شده است.

مدیرکل استاندارد استان تهران با تاکید بر اجباری بودن نصب ترموکوپل بر اجاق‌گازها، تاکید کرد: تولید و توزیع این فرآورده بدون ترموکوپل ممنوع است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: رفع معافیت سود سپرده‌های اشخاص حقوقی از معافیت مالیاتی، مصوب مجلس در قانون بودجه 1401 است و در قانون بودجه 1402 تکرار نشده است.

استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی و پایش ورودی آب و وضعیت تالاب‌ها در دستور کار قرار دارد زیرا تغییر اقلیم، عامل اصلی 75 درصد از بلایای طبیعی در عرصه جهانی است.

مهدیشهر - دهمین رزمایش جهادی دامپزشکی در مهدیشهر با همکاری دامپزشکی و بسیج سازندگی استان سمنان برگزار شد

بررسی آمارهای رسمی نشان می دهد که قاچاق پوشاک که طی سالهای گذشته به 2.6 میلیارد دلار رسیده بود هم اکنون به یک میلیارد و 139 میلیون دلار رسیده است.