دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد که پیشنهاد تعیین فرمول مناسب برای نرخ خوراک صنایع اکنون به پیشنهاد این وزارتخانه در دولت دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی 106 هزار تن دانه روغنی کلزا در 4 ماه نخست امسال از کشاورزان کلزاکار 28 استان کشور خبر داد.

طبق اعلام وزارت اقتصاد، رفع معافیت سود سپرده‌های اشخاص حقوقی از معافیت مالیاتی، مصوب مجلس در قانون بودجه 1401 است و این حکم در قانون بودجه سال 1402 مصوب نشده است.

طبق فرمان رئیس جمهور تا شهریور 1401 باید واگذاری ایران خودرو و سایپا تعیین تکلیف می شد اما با گذشت حدود 11 ماه از این موعد زمانی، حتی یک گام هم در این راستا برداشته نشده است.

بانک سپه با توجه به استقبال و اعتماد گسترده هموطنان عزیز، جوایز چهل و سومین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز (ریالی و ارزی) این بانک را افزایش داد.

سند یادداشت تفاهم همکاری مشترک ایران و مالزی در راستای توسعه و تعمیق روابط دوجانبه در بخش‌های مختلف کشاورزی به امضا رسید.

یکی از شیوه‌های کلاهبرداری استفاده کلاهبرداران از قول نامه است به طوری که با قول نامه یک واحد ساختمانی به چند نفر فروخته می شود.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در خرداد 1402 با ماه مشابه سال 1401 نشان‌دهنده کاهش 12 درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به موضوع ایمنی در ساختمان ها گفت با افزایش 7 تا 10 درصدی هزینه ساخت می توان طول عمر مفید ساختمان ها را حد اقل 40 درصد بالا برد.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در خرداد 1402 با ماه مشابه سال 1401 نشان‌دهنده کاهش 20 درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از زمان آغاز پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستایی، 200 هزار متقاضی وام نوسازی مسکن دریافت کردند.

بررسی یک شاخص اقتصادی در آمریکا نشان می دهد که این کشور به زودی وارد رکود اقتصادی خواهد شد.

آغاز خرید برنج به وسیله زنجیره‌ها و بازرگانان قیمت برنج هاشمی را 13.6 و طارم عطری را 5.6 درصد کاهش داد.

بانک مسکن از افزایش انواع تسهیلات مسکن اعم از خرید مسکن انفرادی، خرید مسکن زوجین و جعاله در تهران و شهرستان‌ها خبر داد.

نوید رجایی گفت: دولت به صورت علنی دست در جیب سهامداران کرده و با افزایش هزینه‌ها و بالا بردن نرخ خوراک سودآوری صنایع مختلف را به بدترین شکل ممکن پایین آورده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت:1420 پرواز رفت و برگشت از کشور به سمت سرزمین وحی برقرار بود که تا دوم مردادماه تمامی حجاج به کشور باز می گردند.