دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: میزان مصرف برق در اوج مصرف روز نیمه تعطیل پنجشنبه 29 تیرماه نسبت به سال قبل هم عبور کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد از تمایل عراق برای ایجاد منطقه آزاد مشترک با ایران خبر داد و گفت: نخستین منطقه آزاد مشترک 2 کشور تا پایان سال عملیاتی می‌شود.

انتظار می رود در ابتدای معاملات روز شنبه بازار سرمایه با یک عرضه سنگین مواجه شود.

دبیر کل سازمان ملل گفت سهم اقتصاد جهانی از هوش مصنوعی تا سال 2030 به 15 تریلیون دلار خواهد رسید.

شرکت تسلا از دولت آلمان درخواست کرده است تا مجوز ساخت بزرگترین خودروسازی را برای این شرکت صادر کند.

محمد شیریجیان معاون اقتصادی بانک مرکزی در خصوص انتقادات وارده به افزایش پایه پولی همزمان با انتشار آمارهای پولی مربوط به پایان سال گذشته توضیحاتی داد.

براساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور هم اکنون تردد در محورهای هراز و فیروزکوه روان است.

«نیاز» در طراحی به روشنی شناخته شده است؛ البته در طراحی های کلان توسعه ای، با رویکرد توسعه پایدار، مقولات متنوعی از بوم شناسی و حفظ و بقای محیط زیست گرفته تا فرهنگ و آموزش مورد توجه است.

کارجویان با تمدید ثبت نام در آزمون استخدامی بخش خصوصی کشور تا فردا شنبه 31 تیر مهلت دارند در تکمیل فرایند ثبت نام خود اقدام کنند.

مدتی است که ارز مسافرتی برای سفرهای هوایی به عتبات در طول سال در نظر گرفته شده است اما مسافران زمینی به عتبات هنوز امکان گرفتن این ارز را ندارند.

یزد - رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری یزد از آغاز ثبت نام تولیدکنندگان مشاغل خانگی در بازارچه‌های شهرداری یزد خبر داد.

یزد - مدیرعامل آبفای یزد از آبرسانی سیار به 320 روستا از 650 روستای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب خبرداد.

قیمت دلار در بازار آزاد با کاهش قیمت مواجه شده است و این کاهش تا به امروز ادامه دار بوده است.

سید حمید حسینی، سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تاکید کرد: مردم باید در سرمایه‌گذاری، تجارت نفت و امور مربوط به نفت درگیر شده و از ظرفیت‌های کشور استفاده کنند.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار توضیحاتی را در خصوص شناسایی کدهای مظنون به استفاده از اطلاعات نهانی مربوط به مصوبه افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و سوخت صنایع ارائه داد.

دو شرکت بهمن دیزل و سیبا موتور محصولات خود را در مشهد به محک آزمون رانندگان با تجربه سپردند.