دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بر اساس اعلام وزارت اقتصاد، بانک سپه با پرداخت 17 هزار و 699میلیارد تومان به بیش از 630 هزار نفر، در صدر بانک‌های پرداخت کننده تسهیلات بدون ضامن در کشور قرار گرفت.

در حال حاضر بیش از 100 گونه درخت و درختچه جنگلی در نهالستان‌های منابع طبیعی در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تولید می‌شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: مطابق هدفگذاری انجام شده، تا پایان سال 1402 تعداد استانداردهای اجباری برای قطعات خودرو به یک‌هزار قطعه می‌رسد.

امروز شاخص کل بورس با یک بازگشت خوب مواجه شده و بیشتر نمادهای بازار سرمایه در وضعیت سبز رنگ بودند.

به منظور حمایت از صنایع و سرمایه گذاران در حوزه نیروگاه‌ها، دستورالعمل توسعه مبادلات برق در بورس انرژی با امضای وزیر محترم نیرو تدوین و ابلاغ شده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی از فعال کردن «شهر موزه خاویار در بندر کیاشهر» و در ادامه بورس خاویار خبر داد.

بر اساس آمار تعداد بنگاه‌های املاک از تعداد سوپر مارکت ها بیشتر شده و این مسئله لزوم نظارت بیشتر بر این صنف را یادآوری می کند.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: بر اساس طرح‌های بخش کشاورزی در برنامه توسعه هفتم، تولید 20 هزار تن گوشت ماهیان خاویاری و 200 تن خاویار هدفگذاری شده است.

سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون حدود 400میلیارد تومان به عنوان پاداش در قبض‌های برق مشترکان درج شده و امیدواریم که در دوره‌های آتی بر تعداد این قبض‌ها افزوده شود.

امکان ترخیص کالاهای اساسی بخش غیردولتی به صورت 100 درصدی از امروز در گمرکات کشور فراهم شد.

عضو صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در حال تمهید مقدماتی برای ورود به عرصه دانش‌بنیان با ایجاد مرکز نوآوری صنعت ساختمان هستیم.

شاخص کل بورس بالاخره بعد از چند روز به حمایت ها پاسخ داده و امروز یک رشد نسبتا خوب را تجربه کرد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: افزایش ناگهانی نرخ خوراک و گاز سوخت در حالی ابلاغ شد که روند قیمت‌های جهانی گاز در بازارهای بین المللی روند کاهشی داشته و تعیین عدد ثابت برای نرخ خوراک اشتباه است.

سازمان حمایت با تجدید نظر در دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان خودرو، آیین نامه جدید را ابلاغ کرد.

سکه امامی با افزایش 243 هزار تومانی نسبت به دیروز به 27 میلیون و 843 هزار تومان رسید.

سرکنسول ایران در کراچی پاکستان گفت از طریق توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف، پاکستان و ایران پتانسیل بالایی در تقویت مناسبات دارند.