دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

روزنامه الصباح عراق اعلام کرد که این کشور قصد دارد برای حل مشکلی مسکن در این کشور یک شهر جدید 120 هزار نفری بسازد.

شب گذشته ترکیه، سازمان ملل و روسیه نتوانستند برای تمدید قرارداد صادرات غلات اوکراین به جمع‌بندی برسند و در نهایت این توافق به تاریخ پیوست.

مدیر کل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی آبزیان شیلات ایران گفت: از سال 2010 که صید تجاری ماهیان خاویاری در دریای خزر ممنوع شد مزرعه پرورش انها از شمال تا جنوب کشور توسعه پیدا کرد.

سخنگوی اقتصادی دولت از صدور برگه های مالیاتی برای 45 هزار خانه لوکس خبر داد و گفت: وزارت اقتصاد هم اکنون سهمادار هیچ بانک خصوصی نیست

سخنگوی انجمن صنایع لبنی به بیان توضیحاتی درباره میزان افزایش قیمت محصولات لبنی در سال جاری پرداخت و گفت اگر قیمت شیر خام افزایش پیدا نکند قیمت محصولات لبنی تا پایان سال افزایش نخواهد یافت.

یک مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بر اساس برآوردهای ستاد، میزان قاچاق کالا در کشور، حدود 20 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه علم و دانش در بخش‌های مختلف تعیین کننده است، گفت: نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان باید به سمت دانش محوری حرکت کند.

صحبت های اوجی، وزیر نفت درباره جزئیات طرح پتروشیمی گچساران را در این فیلم مشاهده می‌کنید.

وزیر نیرو از امکان ورود بخش خصوصی به صادرات پارت به پارت برق خبر داد و گفت: به دنبال ایجاد شبکه یکپارچه برق با کشورهای منطقه هستیم.

گرمسار - نماینده گرمسار و آرادان در مجلس خشکسالی و کم آبی را بزرگترین بحران این حوزه انتخابیه دانست و گفت: شاهد کاهش 60 درصدی نزولات جوی در گرمسار هستیم.

آستارا - وزیر راه و شهرسازی ایران و معاون نخست وزیر آذربایجان، از زیرساخت‌های حمل و نقل زمینی و ریلی آستارا بازدید کردند.

مسئولان می‌گویند آب به همه خیابان‌ها رسیده است؛ اما ساکنان برخی خانه‌ها هنوز از قطعی و افت فشار آب می‌گویند خبرنگار مهر با حضور در «ملاشیه» و روستاهای اطراف روایتی متفاوت دارد.

رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: راهکار اصلی فاصله گرفتن کشور از ناترازی حوزه انرژی و آب استفاده از گنجینه مهمی به نام بهره‌وری است.

رجبی مشهدی گفت: با افزایش یک درجه‌ای دمای کولرهای گازی 3 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی خواهد شد و اگر درجه وسایل سرمایشی از 17 درجه بر روی 24 درجه تنظیم شود، مصرف برق 20درصد کاهش می یابد.

تراکتورسازی کشور سال گذشته به دلیل قطعی برق نتوانست به تعهدات خود به 4 هزار کشاورز برای تحویل تراکتور عمل کند.

رشت - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اشتغال هفت هزار نفر در بخش صنایع معدنی استان گفت: 71 محدوده معدنی در گیلان از طریق مزایده در مرحله واگذاری قرار دارد.