دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

نقدینگی موجود در اقتصاد کشور و ارتباط تنگاتنگ بازارهای مالی یکی از موضوعاتی است که همیشه باید به صورت چند وجهی بررسی شود.

اگرچه شورای عالی بورس به دنبال عرضه مجدد خودرو از طریق بورس حتی با استفاده از ظرفیت مجلس است اما شورای رقابت همچنان بر موضع خود پافشاری کرده و عرضه خودرو در بورس را عملی ضدرقابتی می داند.

معاون شرکت توانیر گفت: مصرف برق تا عصر روز یکشنبه به 70 هزار مگاوات رسید که نسبت به زمان مشابه سال گذشته 2 هزار و 500 مگاوات افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس اتاق اصناف ایران از ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری در خصوص دریافت کارمزد از تراکنش کارتخوان‌ها خبر داد که در آن پیشنهاد شده بانک اصناف تشکیل شود.

احتمال می رود بازار در روز دوشنبه نیز با عرضه قوی کار خود را آغاز کند کنترل هیجان توسط بازارساز در معاملات فردا بسیار حیاتی است.

فهرست 239 مواد خام و نیمه خام مشمول عوارض صادراتی اعلام شد.

هفته پایانی تیر با افزایش قیمت گوشت چرخ کرده مرغ و کاهش قیمت تخم مرغ همراه بود.

اولین رویداد سالانه هلدینگ فناوری بانک تجارت شب گذشته در تالار رودکی تهران برگزار شد تا در جریان آن هشت شرکت زیرمجموعه «تفتا»، دستاوردها و خدمات خود را در قالبی متفاوت و موسیقایی ارائه کنند.

اهواز - سرپرست معاونت صید شیلات خوزستان از صدور مجوز صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های استان‌های خوزستان و بوشهر خبر داد.

سکه امامی با کاهش قیمت 700 هزار تومانی نسبت به دیروز به 27 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

در حالی که فعالان بازار سرمایه انتظار رشد در شاخص کل بورس را داشتند اما شاخص به صورت غیرمنتظره ریزش سنگینی را تجربه کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری با تاکید بر نقش رسانه‌ها گفت: در عصری به سر می بریم که ذهن، فکر و شناخت به اندازه صنعت غذا و هوای پاک تاثیرگذار است.

دبیر جشنواره نانو گفت: نانو در بخش کشاورزی با کشت حباب که تزریق آب در محصولات گلخانه ای با روش هیدروپونیک است راندمان تولید را 20 درصد افزایش می دهد.

وزیر نیرو اعتبار بهره‌برداری بخشی از طرح جامع آبرسانی تهران را 2000 میلیارد تومانی خبر داد.

رئیس انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه حجم بازار داخلی لوازم خانگی 6.5 میلیارد دلار است، گفت: عمق ساخت داخل لوازم خانگی 65 تا 70 درصد است.

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: بهره‌برداری از این پروژه‌ها موجب پایداری و تاب‌آوری بیشتر در پهنه غرب و جنوب غرب کلان‌شهر تهران خواهد شد.