سه‌شنبه 12 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو گفت: داشتن خودروی فرسوده برای واردات خودروی امری ضروری نیست و افراد باید فقط گواهی اسقاط بخرند.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق گفت: رشد صادرات ایران به عراق در 5 ماهه امسال 18.5 درصد افزایش یافته که اگر با همین روش پیش برویم تا پایان امسال صادرات به عراق به 10 تا 12 میلیارد دلار می رسد

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: برخی صرافان تا پیش از تشکیل جامعه صرافان با توجه به نیاز مبرم جامعه از هیچ سوءاستفاده‌ای در بازار ارز دریغ نکردند.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) طبق هماهنگی‌های انجام شده و کسب مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری، امروز (دوشنبه، 13 شهریور) یک پرواز از فرودگاه نجف به سمت فرودگاه مهرآباد انجام خواهد داد.

سخنگوی صنعت آب با اشاره به اینکه بیش از 450 میلیون متر مکعب آب در سد چمشیر وجود دارد گفت: با بهبود کیفیت آب اراضی کشاورزی به مدار تولید بازگشتند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: مهم‌ترین نکته در دولت سیزدهم، اعتماد به توان داخلی است که نشان داد می‌توان با اتکا به این توان، تحریم‌ها را شکست.

مقام مسئول سازمان راهداری گفت: از ابتدای شروع اربعین حسینی تا ساعت 24 روز گذشته 1 میلیون و 800 هزار زائر وارد کشور شده و در برخی محورها شاهد ترافیک سنگین و نیمه سنگین هستیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به اینکه پیشنهاد تشکیل شورای دیپلماسی اقتصادی را به معاون اول رییس جمهور ارائه کردیم، گفت: ظرفیت تجارت ایران و عراق 20 میلیارد دلار است.

امروز جلسه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی در محصولات کشاورزی برای تعیین قیمت 32 قلم کالای اساسی شامل 15 محصول باغی و 17 قلم زراعی ازجمله گندم در سال زراعی 1403-1402 برگزار می‌شود.

نرخ فروش حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مبنای نرخ تسعیر قیمت خوراک و قیمت پایه محصولات شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی در بورس‌های کالایی قرار گرفت.

بر اساس اعلام شرکت عمران شهرهای جدید 20 هزار و248 از واحدهای باقیمانده مسکن مهر و واحدهای نهضت ملی مسکن آماده افتتاح شده است.

سمنان - رئیس کل دادگستری استان سمنان از تعطیلی موقت معدن رزمجاه طزره در دامغان خبر داد و گفت: تا زمان بررسی حادثه جان باختن شش معدنکار، این معدن تعطیل خواهد بود.

سخنگوی صنعت برق گفت با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی، ادامه‌داد: دمای اکثر نقاط کشور تا پایان هفته افزایش خواهد یافت و همچنان نیازمند همکاری مردم در مدیریت مصرف برق با وزارت نیرو هستیم.

با وجود گذشت بیش از یک ماه از بروز اختلال مجدد در پیامک‌های ارسالی سامانه همتا و ایجاد دردسر برای خریداران و فروشندگان تلفن‌همراه، همچنان مقامات مسئول پاسخگو نیستند.

ارز 28.500 مربوط به اقلام دامپزشکی حذف و به تالار دوم در بازار مبادله منتقل شد.

دامغان - وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تجمع گاز دلیل انفجار معدن رزمجاه در طزره دامغان بوده است، گفت: متاسفانه شش نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند.