دوشنبه 11 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: با ایجاد اینماد در کشور شکایت های حل نشده کاهش قابل توجهی داشته است چرا که این شکایات در کمتر از 15 روز با مکانیزم های مشخص رسیدگی می شوند.

هم اکنون در محور های پل زنگوله، سیاه بیشه تردد سنگین است و در این محورها فاقد هرگونه مداخلات جوی هستیم.

اصفهان - معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از بهره‌برداری از 50 کیلومتر مسیر بزرگراهی در سال جاری خبرداد.

اهواز - نشت روغن در کارخانه PTA شهید تندگویان موجب حادثه شد که خوشبختانه خسارت مالی و جانی به دنبال نداشت.

اصفهان - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از آمادگی برای کشت بهنگام پاییزه در سال زراعی جدید و تامین بذر، کود و سوخت مورد نیاز کشاورزان خبرداد.

به اذعان کارشناسان رسوب کالا معضلی است که می تواند توازن عرضه و تقاضا را حتی در کوتاه مدت، بر هم بزند با این حال همچنان وضعیت لایحه پیشگیری از رسوب کالا در مبادی ورودی کشور بلاتکلیف است.

برای معاملات روز شنبه انتظار می رود که بازار شاهد دست به دست شدن سهام باشد.

شلمچه - مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: ساخت خط آهن شلمچه به بصره فردا به طور رسمی و با حضور مقام‌های عالی رتبه ایران و عراق آغاز می‌شود.

مدیر پایانه مرزی خسروی از تردد 474 هزار و 460 نفر از آن مرز طی 10 روز گذشته خبر داد و گفت: تعداد زائران ایرانی که از پایانه خسروی به عراق سفر کردند 398 هزار و 44 نفر ثبت شد.

بندرعباس - با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد هشت هزار تی ای یو به ظرفیت نگهداری و ترانزیت کانتینر بندر شهید رجایی اضافه شد.

مقام مسئول سازمان راهداری گفت: در محور ایلام - مهران به صورت رفت و برگشت ترافیک سنگین است و تا 24 ساعته شب گذشته شاهد بازگشت 7درصدی زائرین به کشور هستیم.

سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس ماده 4 قانون مانع زدایی صنایع بزرگ موظف شدند تا هزار مگابایت از به بخش تأمین برق کشور اضافه کنند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسافربری کشور گفت: یکی از دلایل کمبود اتوبوس در مرز ریمدان عدم ظرفیت کافی اتوبوس در کشور است و زوار باید علاوه بر اتوبوس از ظرفیت‌های دیگر حمل و نقل استفاده کنند.

مدیرعامل فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: مجوز 2 هزار و 700 پرواز از ترمینال سلام به عتبات‌عالیات در ایام اربعین صادر شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مرکز مدیریت و کنترل عملیات سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان یک تجربه موفق اولین بار در نوروز 1402 راه‌اندازی و تشکیل شد.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: در طرح جدید دولت مالکین منازل فرسوده می‌توانند واحد نوساز یا زمین‌های ارائه شده دولت را با 40 درصد تخفیف معاوضه کنند.