جمعه 8 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور در راستای افزایش بهره وری کشاورزی و در عین حال حفظ پایداری و تقویت امنیت غذایی با همکاری سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) پیگیری می‌شود.

انتظار می رود شاخص کل بورس در معاملات این هفته روند متعادل و آرامی را طی کند.

شلمچه - عملیات اجرایی راه آهن شلمچه بصره صبح امروز در مراسمی با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور ایران و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در نقطه صفر مرزی آغاز شد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسافربری کشور گفت: باتوجه به افزایش زوار در اربعین امسال، میزان ظرفیت اتوبوس‌ها پاسخگوی نیازمندی کشور در این ایام نبود و در برخی مناطق دچار کمبود ناوگان هستیم.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حال بررسی فهرست قیمت های جدید خودرو بر اساس صورت مالی ها، آپشن ها و نرخ تورم جدید است و فهرست کامل به زودی به شورای رقابت ارسال می شود.

پوست اندازی در بخش کشاورزی ضروری است. کشاورزان باید از شیوه‌های نوین به جای روش‌های سنتی بهره مند شوند تا علاوه بر ارتقا بهره وری صرفه‌جویی آب و حفاظت از خاک در این حوزه نیز محقق شود.

سرپرست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: با ادغام ستاد نقصان‌هایی مانند افزایش بی رویه مصرف سوخت را شاهد بودیم که ناشی از عدم هماهنگی دستگاه‌های مربوطه بود.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نحوه رسیدگی به شکایات خودرویی را اعلام کرد.

شاخص کل بورس با رشد 5200 واحدی مواجه شده و شاهد دست به دست شدن سهام در معاملات امروز هستیم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن اعلام افزایش 40 درصدی تردد زائران در مرزها تاکید کرد: زائران بازگشت خود را به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند.

رشد اقتصادی کشورمان طی 2 سال گذشته به طور متوسط 4.2 درصد و این رقم در چهارسال منتهی به 1400 معادل 6 دهم درصد بوده است بر این اساس رشد اقتصادی دولت سیزدهم 7 برابر چهار سال دولت قبل بوده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: با ایجاد اینماد در کشور شکایت های حل نشده کاهش قابل توجهی داشته است چرا که این شکایات در کمتر از 15 روز با مکانیزم های مشخص رسیدگی می شوند.

هم اکنون در محور های پل زنگوله، سیاه بیشه تردد سنگین است و در این محورها فاقد هرگونه مداخلات جوی هستیم.

اصفهان - معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از بهره‌برداری از 50 کیلومتر مسیر بزرگراهی در سال جاری خبرداد.

اهواز - نشت روغن در کارخانه PTA شهید تندگویان موجب حادثه شد که خوشبختانه خسارت مالی و جانی به دنبال نداشت.

اصفهان - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از آمادگی برای کشت بهنگام پاییزه در سال زراعی جدید و تامین بذر، کود و سوخت مورد نیاز کشاورزان خبرداد.