شنبه 7 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سخنگوی ایران ایر گفت: اولین پرواز زائران حج عمره فردا صبح از فرودگاه امام خمینی (ره) به مدینه منوره انجام خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی، حفظ کاربری اراضی کشاورزی را تضمین کننده امنیت غذایی کشور برشمرد و گفت: همه باید برای حفاظت از اراضی کشاورزی تلاش کنند.

عملیات عمودسازی چهارپایه سکوی A فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی در یارد صنعتی صدرا انجام شد.

نخستین نشست مدیریت تأمین انرژی در زمستان 1403 با حضور جمعی از معاونان وزیران نفت، نیرو و کشور برگزار شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه، امروز بهره وری انرژی باید از سمت تولیدکنندگان و حاکمیت صورت گیرد، گفت: مجلس شورای اسلامی نیز در ریل گذاری بهره وری انرژی ورود کرده است.

دفتر معاون اول رئیس جمهور در مورد خبر «عارف قیمت‌های جدید خودرو را تأیید کرد» توضیحاتی ارائه داد.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح زرد، از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در مناطق مختلف دریای خزر و خلیج فارس خبر داد.

مجری طرح توسعه گلخانه‌ای وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید 10 میلیون تن محصول گلخانه‌ای در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه وزارتخانه ظرفیت تولید و مدیریت مصرف را دنبال می‌کند، گفت: اگر مدیریت مصرف و افزایش بهره‌وری انرژی به درستی اجرا نشود، افزایش تولید برق منجر به رفع ناترازی نمی‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: موضوع نرخ گذاری دستوری به معنای دستکاری در بازار و نظام طبیعی عرضه و تقاضا است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل کریدورهای حمل‌ونقل و راه‌آهن شمال - جنوب با دستیار ارشد رئیس‌جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

یک کارشناس انرژی گفت: نبود شرایط و فضای مناسب کسب و کار در کشور، محدودیت‌های تحریمی و ناترازی هایی که با آن مواجه هستیم همه صنایع به ویژه صنعت پتروشیمی را محدودتر کرده است.

یزد - معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: 95 درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان یزد اجرایی شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از معرفی 6 سایت فاقد مجوز فروش بلیت به منظور انسداد به مراجع قضایی خبر داد و گفت: مجوز فعالیت سه شرکت خدمات مسافرت هوایی نیز به مدت یک ماه تعلیق شد.

اگرچه وزیر صمت امروز اعلام کرد که برای افزایش تولید به خودروسازان ارز موردنیازشان را می دهد اما نکته اصلی این است که با توجه به وضعیت منابع ارزی، باید سیاست اصلی کاهش ارزبری باشد.

امروز پس از پایان معاملات بازار بورس ایران، ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه‌های شرکت‌های بورسی در این سهام به 17 میلیون 327 هزار و 385 تومان رسید.