شنبه 7 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بر اساس قانونف تعیین نرخ خرید تضمینی 32 قلم کالای اساسی از جمله شیر خام با شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی بوده که متشکل از 9 عضو دولتی و خصوصی است.

با توجه به افزایش حجم ترافیک در جاده کندوان، با اعمال محدودیت‌ها برای تخلیه بار ترافیکی از بعداز امروز این محور یک طرفه خواهد شد.

امروز شاخص کل در پی حمایت وزیر اقتصاد و رییس جدید سازمان بورس در مراسم تودیع و معارفه رییس جدید این سازمان، توانست با رشد 16586 واحدی یک گام به شاخص 2 میلیون و 100 هزار واحدی نزدیک شود.

معاون مدیریت و توسعه نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: فعالیت جهادی در حال کاهش است زیرا با 8 تا 10 میلیون تومان حقوق نمی‌توان کار جهادی کرد و این موضوع ریشه در معیشت افراد دارد.

روزنامه گاردین گزارش داد که قرار است پس از چند روز اعتصاب، با میانجیگری دولت فدرال، مذاکرات شرکت بوئینگ با کارگرانش از سر گرفته شود.

یک مقام مسئول گفت: اهتمام دستگاه‌ها در مشارکت همه جانبه با نگاه پیشگیرانه در شرایط زمانی حاضر که آغاز بارش‌های پاییزه است، می‌تواند موجب پیشگیری حداکثری و جلوگیری از بروز تلفات و خسارات شود.

عملکرد حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در 5 ماهه ابتدایی امسال حاکی از آن است که میزان ترانزیت بار در این مدت به 7.8 میلیون تن رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 73 درصدی داشته است.

عملکرد بخش مسکن و شهرسازی در 5 ماه امسال، شامل الحاق 2 هزار و 333 هکتار اراضی از طریق مصوبات شوای‌عالی شهرسازی و معماری و 3.7 هکتار اراضی از طریق مصوبات کمیسیون ماده 5 برای طرح نهضت ملی است.

معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: پروژه قزوین - الموت - تنکابن به طول 62 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود 90 درصد در حال اجراست و تکمیل این محور موجب کاهش 3 ساعته زمان سفر می‌شود.

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به 49 هزار و 476 تومان و حواله دلار نیز با افزایش 80 تومانی نسبت به روز قبل به 46 هزار و 153 تومان رسید.

صادرات گاز مایع ایران از مرز میرجاوه به تفتان پاکستان به حالت عادی برگشت و در حال حاضر طبق روال عادی انجام می‌شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به بیان توضیحاتی درباره چالش‌ها و راهکارهای تغییر شیوه تخصیص بنزین و تأثیر آن بر عدالت اجتماعی و جلوگیری از ناترازی بنزین پرداخت.

به دلیل ممنوعیت فصلی واردات 3 محصول کشاورزی به عراق، کامیون‌های حامل این محصولات در برخی از مرزهای مشترک با عراق متوقف شده‌اند.

عملکرد بخش ریلی کشور در پنج ماهه ابتدایی امسال از افزایش 47 درصدی ترانزیت ریلی نسبت به مدت زمانی مشابه سال گذشته حکایت دارد.

مرکز پژوهشها اعلام کرد که مهم‌ترین عارضه‌ای که صنعت برق در سال‌های اخیر به آن دچار شده ناترازی در تأمین و تقاضای برق در ایام اوج مصرف است.

معاون بانک مرکزی گفت: با تمهیدات بانک مرکزی، ثبت‌نام از متقاضیان وام ازدواج و فرزندآوری در سامانه مربوطه بزودی شبانه روزی می‌شود.