یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

کارشناس ارشد ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اشاره به ضرورت اتصال هرچه سریع‌تر بندر چابهار به شبکه ریلی، گفت: احتمالا خط ریلی چابهار - زاهدان سال 1405 به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس پیشین اتحادیه بارفروشان گفت: افزایش قیمت خیار به دلیل گرمای هوا بود که بار بوته‌ها را کاهش داد؛ علاوه‌بر اینکه خیار یزد هم به بازار نیامد و با تاخیر مهر ماه عرضه می‌شود.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: اگر قیمت گندم از سود متعارف پایین‌تر باشد کشاورز ناگزیر از جای دیگر می‌زند. این امر امنیت غذایی را تهدید می‌کند؛ لذا انتظار است با قیمت گندم خیلی بازی نشود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در کارگروه ملی صنعت کفش، برنامه راهبردی با افق 5 ساله تعیین شده که بتوانیم از ظرفیت‌های داخل استفاده و در موضوع صادرات با کشورهای منطقه و جهان تعامل کنیم.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده، میزان صید کیلکاماهیان دریای خزر توسط 71 فروند شناور کیلکاگیر به 3 هزار و 288 تن رسید.

در جلسه امروز شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی نرخ خرید تضمینی 8 قلم کالای اساسی از جمله جو، دانه‌های روغنی (کلزا، سویا و آفتابگردان)، پنبه و... مشخص شد.

عملکرد صنعت هوایی کشور در برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین 1403 بیانگر انجام4216 پرواز و جابه‌جایی 537 هزار و 82 مسافر از 24 مرداد تا 9 شهریورماه و رشد 30 درصدی در تعداد پرواز و مسافر بود.

وزیر اقتصاد کشورمان با اشاره به مذاکرات خود با دستیار رئیس جمهور روسیه، از مصمم بودن این کشور برای شروع مجدد پروژه کریدور شمال - جنوب خبر داد.

وزیر اقتصاد در دیدار با دستیار رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه، بر اجرایی شدن هر چه سریع تر پروژه کریدور شمال به جنوب تاکید کرد.

در مرداد 1403، در میان قلم‌های مرغداری‌های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به مرغ حذفی (14.3 درصد) و بیشترین آن مربوط به جوجه یک روزه (64.7 درصد) است.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در سال 1402 درآمد خانوارهای شهری و روستایی در اقلام خوراکی بیشتر صرف هزینه گوشت و در اقلام غیرخوراکی برای مسکن و روشنایی صرف شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی مهرداد جباری را به سمت مدیرکل نظارت بر ذی‌حسابی‌ها، گزارشگری مالی و حسابداری بخش عمومی منصوب کرد.

امروز پس از پایان معاملات بازار بورس ایران، ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه‌های شرکت‌های بورسی در این سهام به 17 میلیون 439 هزار و 351 تومان رسید.

معاون تحقیقات مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور گفت: در سال زراعی 1403-1402 برای 500 هزار و 139 تن بذر گندم، جو و برنج گواهی صادر شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امیدواریم متن طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی، حداکثر تا آخر همین هفته، یعنی سه‌شنبه یا چهارشنبه، به صحن علنی مجلس ارائه و تعیین تکلیف شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی از پرداخت 100 همتی تسهیلات ازدواج و فرزندآوری از ابتدای سال تا 25 شهریورماه خبر داد.