یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزیر نیرو بر ضرورت تسریع در انجام به موقع تعمیرات نیروگاهی، تکمیل ذخایر سوخت و برنامه‌های اولویت دار حوزه انتقال و توزیع نیروی برق برای تامین برق در فصل زمستان تاکید کرد.

رئیس سابق سازمان بورس باتاکید بر اینکه امیدواریم اعتماد به بازار سرمایه برگردد، گفت: افزایش فاصله نرخ ارز در سامانه نیما با بازار آزاد موجب شد شرکت‌های بورسی به واردکننده‌ها یارانه بپردازند.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری گفت: روسیه، اولین سرمایه‌گذار در ایران است. این کشور 2.8 میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری کرده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: راه آهن چابهار - زاهدان با هدف اتصال تنها بندر اقیانوسی در شرق کشوربه شبکه ریلی، هم‌اکنون در پیشرفت فیزیکی بالای 71 درصدی قرار دارد.

در آیین تکریم و معارفه معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا که با حضور وزیر نیرو و مدیران ارشد صنعت برق برگزار شد، محسن طرزطلب به عنوان رئیس جدید سازمان، معرفی و از محمود کمانی تقدیر شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تشدید بارش ها در شمال کشور خبر داد و گفت: در پی بارش‌ها احتمال خسارت به محصولات کشاورزی 12 استان دور از انتظار نیست.

وزیر اقتصاد با اشاره به نرخ سود 30 درصد گفت: این دیگر نرخ سود نیست و از بهره هم بالاتر است.

مدیرعامل سازمان بورس گفت: همه چیز تحت تأثیر اطلاعات است که باید سعی کنیم به الزامات ای آف آر اس نزدیک شویم؛ تصمیم داریم نظام حاکمیت شرکتی را جدی بگیریم.

وزیر صمت با بیان اینکه هدف دولت مردمی کردن اقتصاد است، گفت: برای حل مشکلات باید همه ذینفعان وارد صحنه شوند زیرا اگر دولت می توانست مشکلات را حل کند قطعا تا الان این کار را کرده بود.

اولین رویداد ملی جهادگران و الگوهای موفق کسب و کار بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با حضور سردار علی فضلی افتتاح شد.

رئیس اتاق تهران با بیان اینکه ناترازی برق و گاز آسیب جدی به صنعت وارد می‌کند، گفت: برای رفع ناترازی برق نیاز به 30 تا 35 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داریم.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 32 سنت معادل 0.44 درصد افزایش به 73 دلار و 7 سنت رسید.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.12 درصد کاهش به 2579 دلار و 29 سنت رسید.

از دید برخی از فعالان اقتصادی در مرداد 8 مشکل اصلی از جمله تداوم فرآیند طولانی تخصیص ارز و ترخیص مواد اولیه از گمرک، کمبود نقدینگی، قطعی گسترده برق و تداوم کاهش قدرت خرید داشتیم.

اگرچه صادرات غلات روسیه به چین در 5 سال گذشته دو برابر شده، اما حجم آن نسبت به میزان کل واردات و صادرات عدد پایینی است.

پروژه فشار افزایی پارس جنوبی یکی از پروژه های حائز اهمیت است، چرا که ایران به عنوان دومین دارنده ذخایر گازی اکنون با ناترازی گاز به خصوص در زمستان مواجه است.