یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

دبیر انجمن قطعه سازان گفت: در سال جاری شاهد رشد 15 درصدی کیفیت خودروها بودیم که بر همین اساس هزینه های کیفیت خودروسازان هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

دبیر کل سابق کانون صرافان با اشاره به نابسامانی‌های بازار ارز گفت: مردم در معاملات خود صاحب اختیار هستند اما فرض را بر این بگذارند که ممکن است با تغییر ناگهانی قیمت‌ها دچار ضرر و زیان شوند.

قیمت سکه و طلا امروز نسبت به دیروز افت کرده به طوری که سکه بهار آزادی تا این لحظه به قیمت 24 میلیون و 994 هزار تومان رسیده است.

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه برخورد با ناکارآمدی و فساد عامل اصلی و کلیدی کاهش نرخ ارز در کشور است، گفت: برخی از رسانه‌ها و صفحات مجازی با موج‌سازی به دنبال افزایش نرخ ارز هستند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مردم تخلفات شرکت های هواپیمایی را اطلاع دهند تا با آنها برخورد شود.

کاربران برای پرداخت عوارض آزادراهی از طریق آیتول می توانند به سادگی و تنها با وارد کردن شماره پلاک و تلفن همراه مالک خودرو در سامانه آیتول، عوارض خودروی خود را پرداخت کنند.

بانک ملی در راستای حفظ و تقویت سنت قرض الحسنه، پرداخت عادلانه تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان، اقشار ضعیف و... را همواره یکی از اولویت ها و سیاست های مهم خود در نظر دارد و به آن عمل می کند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز از 115 بذر اصلاح شده سازمان تحقیقات که یک تحول بزرگ در بخش دانش‌بنیان است، رونمایی خواهد شد.

135 میلیون هکتار از اراضی ملی در سامانه کاداستر جانمایی شده است.

رهن کامل یک واحد آپارتمان در محدوده جیحون حدود 850 میلیون تومان است.

مدیرعامل راه آهن در افتتاحیه بندر خشک ریلی تهران در اسلامشهر گفت: این بندرخشک ریلی تحول صادراتی را به همراه خواهد داشت.

40 میلیون اصله نهال غیرمثمر و مثمر جنگلی به صورت رایگان به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در سراسر کشور توزیع و کاشته می‌شود.

حسین زاده، راه اندازی فاز 14 پارس جنوبی را به عنوان ایرانی ترین فاز پارس جنوبی؛ به معنای تحقق اقتدار و غرور ملی دانست و گفت: بیش از 80 درصد تجهیزات مورد استفاده در صنعت نفت، تولید داخل است.

مجید علی نازی گفت: 64 لندینگ‌کرافت، 2هزارنفربرای بازرسی و کنترل ایمنی شناورها،48 شناور مسافری دریایی و 120شناور امداد و نجات آماده خدمت‌رسانی به منظور انجام سفرهای دریایی نوروز هستند.

وزیر راه وشهرسازی فاز نخست بندر خشک ریلی تهران در اسلامشهر ضمن قدردانی از مدیران گذشته و بخش خصوصی افتتاح کرد.

قیمت پیاز کاهش جزئی داشته و در سطح شهر از هر کیلو بیش از 30 هزار تومان به 25 تا 27 هزار تومان رسیده است.