یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از تدارک 100 هزار تن خرما برای ماه مبارک رمضان در سراسر کشور خبر داد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اعلام کرد: توانمندی تولید نهال‌های مورد نیاز کشورهای همسایه را داریم.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: با همکاری بخش خصوصی به زودی خط منظم دریایی بین ایران و غرب آفریقا راه اندازی می شود؛ همچنین دو ایرلاین پرواز به مقصد این کشورها را کلید خواهند زد.

سیدرضا فاطمی امین گفت: امروز بین ایران و 10 کشور آفریقایی نزدیک به 850 میلیون دلار قرارداد و بیش از یک میلیارد دلار تفاهم نامه در حوزه صادرات خودرو، خدمات فنی و مهندسی و... امضا می شود.

مجید چگینی معاون وزیر نفت گفت: صنایع عمده‌ای که کشور به آنها وابسته است و بخش کشاورزی اهمیت بخش گاز را نشان می‌دهد

بهروز حبیبی نایب رئیس هیات مدیره کروز معتقد است؛ مسیر تقویت بخش خصوصی نیز رشد اتاق‌های بازرگانی از نظر کمی و کیفی است.

تفاهم‌نامه همکاری معدنی (اکتشاف، استخراج و فرآوری کانسنگ مواد پرتوزا و عناصر همراه) میان مدیران عامل شرکت‌های سنگ‌آهن مرکزی ایران و سازمان انرژی اتمی با حضور معاون رییس جمهور و... امضا شد.

علی فراقی گفت: در شرایط مختلف بنیادی بازار باید استراتژی متفاوتی را در نظر گرفت.

آخرین تغییرات نرخ مصوب 28500 تومانی در سامانه نیما اعلام شد.

بهزاد لامعی، مدیر اداره رسیدگی به تعهدات صادراتی و وارداتی بانک مرکزی گفت: صادرکنندگان ملزم به فروش ارز به قیمت 28 هزارتومان نیستند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: کارکنان روابط عمومی علی‌رغم سختی و مشکلات به طور جهادی آگاهی‌بخشی و انتقال اطلاعات به جامعه هدف در محلات هدف بازآفرینی شهری را مورد توجه قرار دهند.

رصد میدانی از بازار ارز در میدان فردوسی حاکی از آن است که قیمت دلار در صرافی‌ها به 48 هزار 500 تومان رسیده است اما اغلب صرافی ها خرید دلار ندارند.

علیرضا جعفری گفت: یکی از اقدامات مهم درسال 1401، شناسایی وتأمین زمین برای 700 هزار واحدمسکونی در شهرهای جدید وآغاز عملیات اجرایی 300 هزار واحد مسکونی است.

امروز شاخص کل در حالی 10267 واحد اصلاح کرده که شاخص هم وزن با 793واحد رشد به جایگاه 538 هزار واحد رسید.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت: سیاست غلط وزارت صمت منجر به توسعه مونتاژکاری شده و این در حالیست که واردات خودروی کامل بهتر از مونتاژکاری است.

با اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز طرح کالابرگ الکترونیک به‌صورت آزمایشی در چهار استان هم‌اکنون اجرای این طرح به صورت ملی و در سراسر کشور آغاز شد.