یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

قیمت سکه و طلا همچنان روند نزولی داشته و این بازار نسبت به هفته قبل افت‌های قابل توجه را ثبت کرده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای بیش از 225 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها خبر داد.

اصفهان - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: نیروگاه برق‌آبی زاینده‌رود در مدار تولید قرار گرفت.

مهمترین اتفاق معاملات امروز بازار سرمایه فتح دوباره کانال یک میلیون و 800 هزار واحد بود.

خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت گفت: رشد نقدینگی حدود 32 درصد است که در مدت مشابه سال قبل 39 درصد بوده و 7 درصد کاهش داشتیم.

خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت گفت: انتظار می‌رود با وجود واردات و افزایش تولید، سال آینده مشکلی در عرضه خودرو نداشته باشیم

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: علاوه بر تحریم‌های دشمن، کرونا نیز آسیب شدیدی به صنعت هوانوردی وارد کرد اما با پایان این بیماری و استقبال بیش از دو میلیون مسافر در کشور شاهد رکورد بودیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از آمادگی ایران برای ترانزیت یک میلیون تن کالا از آسیای مرکزی و جذب سرمایه گذاران در بنادر جنوبی ایران خبر داد.

در جریان برگزاری پیش سمینار و نشست جمع بندی علمی «نخستین همایش بهبود روند بودجه ریزی در ایران»، گام های واقعی اصلاح بودجه ریزی درایران به بحث و بررسی نقادانه گذاشته شد.

خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست اقتصادی گفت: در خصوص افزایش قیمت خودرو و مسکن، ما با یک انباشت چند ساله در کم عرضه کردن این کالاها مواجه بودیم.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1402 گفت: براساس تصمیم کمیسیون تلفیق موضوع عرضه خودرو در بورس کالا از لایحه بودجه سال آتی، حذف شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی از اعلام اسامی پزشکان متخلف در حوزه فرار مالیاتی به نظام پزشکی خبر داد.

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با افزایش تولید و واردات خودرو، عرضه سال آینده بهبود یافته، وزارت صمت تلاش می‌کند همه متقاضیان مرحله ثبت نام تا تحویل را سپری کنند.

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: اگر قرار است برنامه های احیا خاک های تخریب شده درست پیش برود سالانه باید حداقل یک میلیون هکتار بیابان احیا شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مدیران فرودگاهی باید در ایام عید استراحت کمتر و تلاش مضاعفی داشته باشند و مردم توسعه فرودگاه‌ها و بهبود کیفیت خدمات را لمس کنند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، از ظرفیت آب سبز و انتخاب گونه‌های بومی متناسب با اقلیم مناطق مختلف کشور استفاده می‌شود.