دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزیر نفت گفت: پروژه بزرگ ایران ال‌ان‌جی که بیش از هشت سال زیر باران و گرمای سوزان منطقه ویژه پارس رها شده بود را توانستیم فعال کنیم.

معاون جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: کاشت و نگهداری طرح یک میلیارد نهال در کشور در 4 طبقه دسته بندی و اجرایی می شود.

شاخص کل بورس امروز با رشد 7741 واحدی توانست باز هم برای فتح کانال یک میلیون و 800 هزار واحد قدم بردارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: صنعتی سازان را برای ساخت و پیشبرد هر چه بهتر نهضت ملی مسکن دعوت می‌کنیم و وزارت راه و شهرسازی زمین مورد نیاز و همچنین بخشی از تسهیلات را در این طرح تأمین می‌کند.

بلیت قطارهای نوروزی مسیر تهران - مشهد و بالعکس از فردا (دوشنبه 15 اسفند) به صورت حضوری و آنلاین عرضه خواهد شد.

بزرگترین قطب وارداتی و صادراتی ریلی مرکز کشور فردا دوشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح خواهد شد.

سخنگوی جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: ارائه بنزین به جز باکِ خودرو ممنوع است ولی پرسنل پمپ‌بنزین به‌اندازه محدود و کمتر از 4 لیتر برای جابجایی خودرو همکاری می‌کنند.

سخنگوی وزارت صمت از ثبت نام حدود 120 هزار متقاضی خرید خودروهای وارداتی خبر داد.

امروز قیمت سکه و طلا نسبت به دیروز با تفاوت چندانی مواجه نشد.

رئیس سازمان شیلات ایران از انجام برنامه‌ریزی جهت تولید سالانه 160 تُن میگو، 500 هزار تُن انواع آبزیان از طریق پرورش در دریا و صید سالانه 850 هزار تُن طی برنامه هفتم توسعه خبر داد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که روستا بستر تولید است، گفت: برای حفظ جوانان در روستاها باید اقتصاد آن را حمایت کنیم که در این زمینه کانون‌های روستایی و عشایری را حمایت خواهیم کرد.

زمانی گفت: طبق برنامه‌ریزی و کسب تجربه، امید است در تعمیرات اساسی سال آینده پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی، کمترین توقف و بیشترین برداشت را داشته باشیم.

سرپرست بانک مسکن از پرداخت 53 هزار و 286 میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

معاون ایدرو گفت: در میادین مشترک مهاجرت نفتی و گازی داریم اما در فاز 14 مهاجرت معکوس است و از قطر به ایران می آیند.

مشهد رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه مشکل توزیع مرغ گرم در بازار مشهد نیست، گفت: شهروندان نگران کمبود گوشت مرغ در بازار نباشند.

قیمت انواع لوبیا از نرخ مرغ گران تر شده به طوری که در یک هفته لوبیا چشم بلبلی، لوبیا سفید و لوبیا قرمز به ترتیب 18.75، 15.07 و 8.47 درصد افزایش یافت.