دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: 320 هزار تراکتور فرسوده در کشور فعالیت دارد که 55 درصد ناوگان ماشینی بخش کشاورزی را شامل می شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ارزش ذخایر برجا و قطعی شده معدنی اکتشاف شده در در مناطق مختلف شامل سنگ آهن، سرب و روی، طلا، مس، بوکسیت، باریت، زغال سنگ و شورابه 28 میلیارد دلار است.

شاخص کل بورس امروز با رشد 29 هزار واحدی توانست روند صعودی خود را تثبیت کند.

آبادان - سفیر برزیل در ایران گفت: در سال 2022 مبادلات تجاری بین ایران و برزیل به بیش از چهار میلیارد دلار رسید.

در بازارهای مالی اختلاف بین ارزش ذاتی یک دارایی و قیمت آن را حباب می‌گویند. برای به دست آوردن قیمت واقعی سکه می‌توانیم از راه حل اشاره شده استفاده کنیم.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در صورت عدم توجه به تغییرات اقلیمی جهان و ادامه فرسایش خاک کشور در آینده ایران جزو 70 کشور خشک جهان خواهد بود.

یک حقوقدان گفت: دریافت کردن مالیات از مطبوعات تن نحیف رسانه ها را نحیف تر خواهد کرد.

‌جمعی از نمایندگان مجلس با اهدای لوح سپاس از مدیرعامل بانک صادرات به دلیل پیشگامی این بانک در راه‌اندازی چک امن دیجیتال «چکنو» و ایجاد بستر امن برای مبادلات بانکی و... قدردانی کردند.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از ارزیابی مخاطرات فرونشست و حریم گسلی اراضی الحاقی نهضت ملی مسکن برای حدود 60 طرح خبر داد.

قالیباف سخنگوی وزارت صمت گفت: بانک‌ها باید بابت 500 میلیون تومان پول مسدود شده به متقاضیان خودروهای وارداتی سود کوتاه مدت بپردازند.

قیمت سکه امامی نسبت به دیروز با کاهش 300 هزار تومانی مواجه شده و به قیمت 32 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بسیار ناچیز است؛ به طوری که تنها سه دهم درصد از منابع درآمدی محصولات کشاورزی برای بخش کشاورزی سرمایه گذاری می شود.

چند سالی است که کشور با پدیده برگشت محصولات کشاورزی به دلیل سموم بالای آنها از سوی کشورهای مقصد مواجه است؛ اما در ادامه همین محصولات در بازار داخل توزیع می شود.

اصفهان - مدیر منابع آب شهرستان کاشان گفت: چهار هکتار ازحریم و بستر رودخانه‌های جهق، زنجانبر، مرق، سادیان و بن رود در این شهرستان با حکم قضایی رفع تصرف شد.

شاخص کل بورس در معاملات امروز تا به این لحظه موفق شده است مقاومت کانال اولیه به سمت بالا را شکسته و وارد کانال صعودی جدید شود.

خرید نمادهای شاخص ساز در شرایط فعلی می تواند بازدهی بهتری نسبت به نمادهای متوسط بورس داشته باشد.