دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بانک ملت با توجه به اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ثبت نام متقاضیان خرید خودروهای وارداتی، امکان فعال‌سازی خدمت حساب‌های وکالتی را برای این متقاضیان فراهم کرد.

بر اساس توافق صورت گرفته با وزارت صنعت، معدن و تجارت، نام بانک سپه به سامانه فروش خودروهای وارداتی پیوست.

بانک سپه بیش از 22هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب 25 هزار فقره به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی پرداخت کرد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت اسامی 22 بانک فعال در سامانه فروش خودروهای وارداتی را اعلام کرد.

پروانه کسب کشاورزی، به عنوان مدرک معتبر شغلی برای ارائه خدمات به تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی و منابع طبیعی مورد تایید وزارت جهادکشاورزی و بانک کشاورزی خواهد بود.

اصفهان - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از اکتشافات جدید سنگ آهن در بخش‌هایی از ایران مرکزی شامل صفهان، یزد، کرمان و سمنان خبرداد.

نرخ پرتقال رسمی شمال در هفته جاری با افزایش 67 درصدی از هر کیلو 6 هزار تومان در پایین‌ترین قیمت در میادین عمده فروشی به 10 هزار تومان رسیده است.

وزیر اقتصاد از تصویب افزایش اختیارات بانک مرکزی برای مداخله در بازار ارز توسط سران قوا خبر داد.

یک مسئول آمریکایی در توییتر نوشت قیمت ارز در ایران به 60 هزار تومان رسیده و شاید زودتر از آن چیزی که فکرش را بکنیم به 100 هزار تومان برسد.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: همانطور که دیروز شاهد افزایش عرضه در نیمه دوم بازار بودیم امروز بازار با اصلاح قیمتی اندکی مواجه شده است.

بغزیان گفت: بانک مرکزی می‌داند چگونه در بازار ارز دخالت می‌شود اما اینکه با آن برخورد نمی‌شود جای تعجب دارد.

سید مرتضی ناصریان با اشاره به کریدورهای ترانزیتی در ایران و همسو با ابتکار یک کمربند و یک جاده، بر ظرفیت کشور چین برای مشارکت و همکاری در تکمیل کریدورهای ریلی تاکید کرد.

معاملات امروز سرمایه با اصلاح مواجه شده و خودرویی ها در این میان لیدر بازار نام گرفتند.

یک اقتصاددان گفت: تغییرات ارزی که از ابتدا سال با حذف ارز 4200 رخ داد شوکی بود که به تمام بازارهای کشور وارد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که از زمان آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین بیش از هزار شرکت خارجی فعالیت خود در روسیه را متوقف کردند.

مشهد مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت:153 هزار تن آرد از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه در بین روستاییان خراسان رضوی توزیع شده است.