دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه مصرف گاز بخش خانگی و تجاری در 24 ساعت گذشته 522 میلیون مترمکعب بوده است، اعلام کرد این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال 12 درصد افزایش یافته است.

طبق اعلام شرکت آبفای استان تهران به دلیل مصرف بی‌رویه آب شرب در تهران ذخایر آبی موجود این استان قابل پاسخگویی نبوده و این روند احتمال اعمال محدودیت را افزایش می‌دهد.

رئیس سازمان شیلات ایران، از برگزاری نمایشگاه تخصصی عرضه محصولات آبزیان به منظور تامین نیاز مردم در شب عید از تاریخ 18 تا 28 اسفند ماه در تهران خبر داد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از آغاز طرح نظارت و پایش کالاهای اساسی کشاورزی استان تهران از امروز 8 اسفندماه تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت، از بهره‌گیری نوین بستر فضای مجازی در تنظیم بازار پوشاک و سایراقلام نظیر کیف و کفش جهت خرید به‌صرفه محصولات توسط آحاد مصرف کنندگان در کشور خبر داد.

امروز بازار سرمایه در ابتدای معاملات با اصلاح مواجه شده اما در نیمه دوم معاملات با افزایش تقاضا در نمادهای شاخص ساز مواجه شد.

رئیس سازمان نقشه برداری گفت: اطلاعات دقیق فرونشست زمین را به صورت محرمانه برای مسؤولان کشور ارائه می‌کنیم تا برای آن تدبیری بیندیشند.

سکه امامی تا این ساعت با قیمت 32 میلیون و 600 هزار تومان معامله می شود که حباب 8 میلیون و 460 هزار تومانی دارد؛ سکه نسبت به اوج قیمتی در روز گذشته ریزش 4 میلیون و 400 هزار تومانی داشته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی قطار از هفته آینده آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران از نصب همه انشعاب‌ها و تکمیل شبکه‌گذاری پروژه‌های مسکن مهر شهر پرند خبر داد.

یک کارشناس اقتصادی گفت: در روزهایی که افزایش نرخ ارز را شاهد هستیم بورس می تواند جایگزین مناسبی برای مردم به جای خرید ارز باشد.

پویش همراهان سفرایمن در 100 ایستگاه از مجتمع‌های خدماتی رفاهی و راهدارخانه‌های منتخب با هدف ارتقای سفرها در مدت اجرای طرح نوروزی به مدت 21 رو اجرا می شود.

مشهد مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: تامین و توزیع میوه تنظیم بازار شب عید استان در سال 1402 توسط بخش خصوصی و مجموعا با 800 تن سهمیه انجام می‌شود.

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تسهیلات گردشگری دریایی به دلیل میان حوزه ای بودن داده نمی شود که نابودی این صنعت را به مرور همراه خواهد داشت.

بیش‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان سیستان و بلوچستان (67.9 درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان بوشهر (48.6 درصد) است.

نرخ تورم کل کشور در بهمن ماه 1401 برابر 47,7 درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه 45.1 درصد برای دهک دهم تا 54.9 درصد برای دهک اول نوسان دارد.