دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

امروز بازار سرمایه با رشد دوباره ای همراه شد اما مهمتر از همه ارزش معاملات خرد بوده که البته افزایش عرضه نیز در آن موثر بود.

آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز 7 اسفند ماه 1401 اعلام شد که بر اساس آن قیمت سکه امامی به 35 میلیون و 500 هزار تومان رسید؛ البته حباب این سکه روی رقم 10 میلیون و 12 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: علاوه بر اینکه قیمت لوازم خانگی به قیمت های قبلی بازنگشت، محصولات سرمایشی و گرمایشی نیز طی 10 روز گذشته 15 درصد گران شدند.

امروز بازار سرمایه با رشد دوباره ای همراه شد اما مهمتر از همه ارزش معاملات خرد بوده که البته افزایش عرضه نیز در آن موثر بود.

براتی گفت: شهروندان با صرفه جویی 10 تا 15 درصدی در مصرف آب در روزهای پایانی سال ما را همراهی کنند تا با مشگل قطعی آب مواجه نشویم.

گوشت مرغ در هفته دوم اسفند ماه هر کیلو 65.800 تا 66.800 تومان شد.

مدیرعامل شرکت پژوهش وفناوری پتروشیمی گفت: یکی ازموفقیت‌های دولت سیزدهم دیپلماسی فناوری است که باصادرات کاتالیست‌های صنعت نفت وارائه لایسنس به کشورهای منطقه به یک دیپلماسی موفق دست یافته است.

کارشناس مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در صورت تخصیص ارز 28 هزار و 500 تومانی به واردات تلفن همراه زیر 300 دلار باید منتظر قاچاق معکوس تلفن‌همراه باشیم.

بانک ملی ایران تاکید دارد مشتریان و متقاضیان واجد شرایط دریافت ارز مسافری باید پیش از انجام سفر و زمان دریافت ارز، حواله ارزی مورد نظر خود را دریافت کنند.

آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز 7 اسفند ماه 1401 اعلام شد که بر اساس آن قیمت سکه امامی به 33 میلیون تومان رسید؛ البته حباب این سکه روی رقم 8 میلیون و 151 هزار تومان است.

مدیر پروژه مرکز مبادلات ارز و طلا گفت: یکسری با نگاه سفته بازانه ورود پیدا کنند که توصیه می‌کنم واقعاً به نوسانات نرخ بازار ارز توجه کنند. فعلاً بنا نیست تقاضاهای سفته بازی را پاسخ دهیم.

یک کارشناس اقتصادی گفت: آمریکایی ها از حمله روسیه به اوکراین منافع بالایی کسب کردند از جمله افزایش قیمت گاز صادراتی به اروپایی ها که این موضوع کاملا به نفع آمریکا تمام شد.

یک کارشناس اقتصادی گفت: نرخ ارز با توجه به تقاضا افزایش پیدا می کند و باسامانه نمی تواند نرخ ارز را مدیریت کرد.

دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: طرح فروش فوق العاده برای سهولت خرید برای همه مصرف کنندگان در همه استان‌ها برگزار خواهد شد و نظارت ویژه بر حراج کالای پایان سال صورت خواهد گرفت.

سخنگوی صمت گفت: هدف ما این نیست که 500 میلیون تومان دریافت کنیم و هیچ اطلاعاتی ارائه ندهیم. اما شرایط به دلیل اقتضائات مربوط به تحریم قابل اطلاع رسانی نیست و در این رابطه به ما حق بدهید.

یک کارگزار اروپایی اعلام کرد که این هفته عراق 250 هزار تن گندم را در یک منقاصه از استرالیا خریداری کرده است.