دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزیر نیرو گفت: تعامل و هم اندایشی برای مدیریت مصرف آب‌های زیرزمینی و به ویژه ارتقای راندمان مصرف آب در بخش کشاورزی مورد تاکید اغلب شرکت کنندگان این اجلاس بود.

دلیر جمعه وزیر انرژی تاجیکستان گفت: مرزها نمی‌توانند انسان‌ها را محدود کنند و نقش اب بر همه مشهود است و برای توسعه پایدار ضروری است.

دبیر کل اکو گفت: کشورهای عضو اکو 8 میلیون کیلومتر مساحت و نیم میلیارد نفر جمعیت را در خود جای داده اند، هدف این این که محیطی فراهم شود که منجر به رفاه و شکوفایی اقتصادی کشورها شود.

محمد حاج رسولی‌ها گفت: در سال 2023 با توجه وقوع سیلاب‌های مخرب اخیر در جهان، کتابی در خصوص مدیریت جامع سیلاب به صورت ملی در دست تدوین است که جهت بهره‌برداری ارائه خواهد شد.

مشهد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای قانون شفاف سازی از بسیاری از امضاهای طلایی جلوگیری شد.

مشهد دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در پایان سال 1401 رسیدگی به نزدیک 100 درصد کسانی که بدهکار بانکی بوده‌اند انجام شده است.

اراک - رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران گفت: با توجه به موضوع تورم، افزایش نرخ جهانی گندم و هزینه‌های تولید باید تجدیدنظری در قیمت این محصول انجام شود.

اردبیل - وزیر راه و شهرسازی گفت: سرعت گرفتن پروژه‌های نهضت ملی مسکن ضروری بوده و لازم است با پیگیری‌ها مشکلات متقاضیان در پرداخت و تامین تسهیلات مربوطه کمتر شود.

اصفهان - سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان گفت: مصرف آب در اصفهان در ایام خانه تکانی بین پنج تا 20 درصد افزایش می‌یابد و در پیک مصرف روزهای پایانی سال تا 2.5 مترمکعب بر ثانیه کمبود آب داریم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: صادرات محصولات کشاورزی به کشور چین به 350 میلیون دلار رسیده یعنی نسبت به 4 سال قبل، پنج برابر افزایش یافته است.

رئیس کمیته ملی آب ارمنستان در اجلاس شورای حکام در تهران گفت: این اجلاس در سطح منطقه‌ای برای پیدا کردن راه کارها و چالش‌های آبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرعامل بانک صادرات با تاکید بر اینکه روند پر شتاب پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه و حمایتی در این بانک بدون محدودیت ادامه دارد، از پرداخت بیش از 290 هزار فقره وام قرض‌الحسنه خبر داد.

عضو هیات عامل و معاون پشتیبانی بانک ملی ایران در جمع مهندسان و کارشناسان حوزه ساختمان و کارپردازی بانک مسئولیت پذیری را اصلی ترین رکن تمام وظایف و تخصص ها به ویژه مهندسی و ساختمان دانست.

در مراسم آغاز به کار مرکز مبادله ارز و طلای ایران که با حضور دکتر فرزین و رییس و اعضای شورای پول و اعتبار برگزار شد از اقدامات بانک ملی ایران برای ارائه ارز به متقاضیان تقدیر شد.

دومین واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی پارس‌جنوبی به ظرفیت 160 مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل و وارد چرخه تولید انرژی شد.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج و محور شهریار - تهران خبر داد.