دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مرکز مدیریت راه های کشور آخرین وضعی راه ها را اعلام کرد که بر اساس آن ترافیک در مسیر شمال به جنوب محور چالوس محدوده‌های «انارک» و «هزارچم» نیمه سنگین گزارش شده است.

شاخص کل در هفته گذشته رشد خوبی کسب کرد اما در آخر هفته با اصلاح مواجه شد.

وزارت اقتصاد اعلام‌کرد: دولت ماهانه 11.5 هزار میلیارد تومان از درآمد خود را بابت اصل و سود اوراق منتشر شده در سال جاری و 2 سال گذشته صرف کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مردم همه شهرها و روستاها باید بدانند که کدام املاک در مسیر مولدسازی و کدام طرح‌ها در مسیر تکمیل قرار می‌گیرد.

معاون بنیاد مسکن با اعلام تسریع در روند ساخت واحدهای مسکونی توسط این بنیاد، گفت: هم‌اکنون 110 هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهرها توسط بنیاد مسکن به مرحله اجرا رسیده است.

معصومی گفت: امروزبرخی محورهای استان‌های آذربایجان‌غربی وشرقی و اردبیل بارش برف وباران وبرخی محورهای استان‌های مازندران، گیلان، اصفهان، چهارمحال وبختیاری، فارس و خراسان جنوبی دارای بارش باران است.

اجاره بهای یک واحد آپارتمان در محدوده پاسداران حداکثر 35 میلیون تومان با پیش پرداخت 2 میلیارد تومان است.

اصفهان - مدیرحفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: با اصلاح و تعدیل بیش از 17 هزار پروانه بهره‌برداری چاه کشاورزی 996میلیون مترمکعب از حجم برداشت آب زیرزمینی کاهش یافت.

برای خرید یک خانه 100 متری در محله پاسداران باید حداقل 7 میلیارد و 800 میلیون تومان پرداخت کرد.

میزان واردات تلفن‌همراه به کشور حدود 4.5 میلیارد دلار است؛ از این بین، سالانه بیش از 1.5 میلیارد دلار به گوشی‌های لوکس اختصاص می‌یابد که 90 درصد آن صرف واردات گوشی‌های آیفون می‌شود.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت خرید تضمینی گندم به زودی در شورای قیمت گذاری بازنگری می‌شود.

وزیر منابع آبی عراق بااشاره به چالش های آبی کشورهای منطقه گفت: درکشور ما دو رود دجله و فرات جاری است که درسال‌های اخیر منابع کمی ازآن به ما می رسد وبا خشکسالی بخصوص درمناطق شهری روبروهستیم.

بانک مرکزی امروز پنج شنبه، نرخ رسمی 46 ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ 14 ارز افزایش و نرخ 21 ارز کاهش یافت، نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

امروز پنج شنبه در بازار تهران تا لحظه ارسال خبر، سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 30 میلیون و 365 هزار تومان معامله شد.

سازمان امور عشایر ایران و بسیج وزارت جهاد کشاورزی با هدف توسعه همکاری‌های مشترک و اجرای طرح ملی ساخت سکوی نصب سیاه چادر در استقرارگاه‌های عشایر تفاهمنامه منعقد کردند.

معاون وزیر آب و انرژی افغانستان گفت: به دلیل بروز جنگ‌های متعدد با مشکلات زیادی در حوزه مدیریت منابع آب مواجه بوده و کشمکش‌های سیاسی امکان مدیریت منابع آب را از کشور افغانستان گرفته است.