دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

در مراسم آغاز به کار مرکز مبادله ارز و طلای ایران که با حضور دکتر فرزین و رییس و اعضای شورای پول و اعتبار برگزار شد از اقدامات بانک ملی ایران برای ارائه ارز به متقاضیان تقدیر شد.

دومین واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی پارس‌جنوبی به ظرفیت 160 مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل و وارد چرخه تولید انرژی شد.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج و محور شهریار - تهران خبر داد.

وزیر نیرو از آمادگی ایران برای حضور در طرح‌های آبی عراق و اجرای پروژ ه‌های متعدد در این کشور خبر داد.

وزیر نیرو گفت: فعالیت‌های مرکز توسط شورای حکام به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری، راهبری و نظارت می‌شود که از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تاکنون دوازده اجلاس شورای حکام برگزار شده است

در جریان تخلیه و بارگیری 40 میلیون تن انواع کالا در 11 ماهه سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) شاخص‌های عملیاتی بندر بهبودهای قابل‌توجهی یافت.

اهواز - سرپرست سازمان حفظ نباتات گفت: تصمیمات خوبی در زمینه تأمین به موقع نیازهای ارزی خرید نهاده‌های دام اتخاذ شده است و مطمئن هستم به زودی شاهد گشایش‌های بزرگی در این زمینه خواهیم بود.

بخش کشاورزی در هفته جاری با نوسانان قیمتی بازار گوشت آغاز شد. وزارت جهاد کشاورزی بنا دارد با مدیریت بازار کالاهای اساسی مردم دغدغه کمتری در تامین مایحتاج خود در ماه مبارک رمضان داشته باشند.

واردات 700 مگاواتی برق از کشورهای همسایه و خبر عدم تغییر قیمت بنزین در سال آینده از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

در هفته گذشته زمان آغاز پیش فروش های نوروزی قطار همچنان با بلاتکلیفی به پایان رسید و در بخش مسکن نیز مقاوم سازی مسکن مهر در برابر زلزله مورد توجه همگان قرار گرفت.

آغاز ثبت‌نام خرید خودروهای وارداتی از هفته آینده، اجرای توافقات با چین تا 2 ماه آینده، افزایش قابل توجه قیمت سکه و افزایش 20 تا 25 درصدی قیمت مواد غذایی از جمله اخبار مهم این هفته صمت بود.

رفیعی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: ایرلاین‌ها اقدام به بنگاه داری می‌کنند و مالک بسیاری از باشگاه‌های فوتبال و غیره هستند.

سیدهادی موسوی گفت: سامانه مبادلات ارزی می‌تواند در کوتاه‌مدت از التهاب بازار ارز بکاهد.

در نخستین روز کاری مرکز مبادله ارز و طلا در مجموع 506 میلیون دلار حواله عرضه شد که از این میزان 391.6 میلیون دلار مورد معامله قرارگرفت.

سیاست های راهبردی شرکت ملی نفت ایران در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی با حضور محسن خجسته مهر در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تشریح شد.

براساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی اصل طلا، جواهر و پلاتین به‌کاررفته در مصنوعات ساخته‌شده از ارزش افزوده معاف است.